عراقيها در شهر نجف اشرف با برپايي تظاهرات ، اظهارات مداخله جويانه نخست وزير ترکيه را در امور عراق که هدفش ايجاد فتنه طائفه‌اي است محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ،  تظاهرکنندگان بر انسجام ملت عراق تأکيد کردند.
فاضل بديري خبرنگار العالم در نجف اشرف درگزارشي گفت: صدها نفر از روشنفکران و عشاير  در شهر نجف اشرف تجمع و اظهارات خطرناک رجب طيب اردوغان را که به فتنه طائفه اي در عراق تحريک کرد و وحدت ملت اين کشور را نشانه رفت به شدت محکوم کردند .
عباس شمري از وکلاي عراقي گفت: دموکراسي اردوغان کجاست؟ اي اردوغان با خون عراقيها تجارت نکن. طرح طائفه‌گرايانه خود را براي  عراق تبليغ نکن. عراقيها را به حال خودشان رها  کن. عراق از شمال تا جنوب واحد و يکپارچه است.
فاضل بديري گفت اين نوع مداخله در چارچوب يک طرح منطقه اي گسترده است که در آن برخي کشورهاي عربي سهيم هستند و هدفش ضربه مجدد به امنيت عراق و ايجاد فضاي اختلاف و کشمکش بين نيروهاي سياسي و ترکيبهاي ديني و مذهبي و قوميتي است.
يکي از شيوخ عشايرگفت: صبر ما ديگر از دست اين اردوغان خبيث تمام شده و او پايش را از حد خود دراز تر کرده است. خواسته هاي معترضان، صريح بود.
آنها خواستار متوقف کردن اين نوع مداخله ها در امور عراق و خواهان احترام کشورها به ويژه کشورهاي منطقه اي به حاکميت عراق هستند.
يکي از تظاهرکنندگان گفت:« ما از حوزه علميه مي خواهيم براي کساني که مزدور وهابي ها و سلفي ها و حکام ترک و  اردوغان هستند چاره اي بيانديشد. از دولت منطقه کردستان مي خواهيم پشتيبان حقيقي دولت مرکزي باشد زيرا کردها در نظام سابق ستمديده بودند ».
بديري گفت تظاهرکنندگان مداخله هاي ترکيه را در امور عراق و همچنين اظهارات برخي مقامات عراقي را که ترکيب ديني اين کشور را نشانه گرفته اند محکوم کردند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار