انفجار فقر در آمريکا بيشتر کودکان و جوانان را تحت تاثير قرار مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پايگاه اينترنتي ايکانوميک کولپس نوشت بيست نشانه حاکي از آن است که انفجار فقر در آمريکا بيشتر کودکان و جوانان را تحت تاثير قرار مي دهد. رسانه هاي اصلي و مهم در آمريکا همچنان اصرار دارند که اوضاع اقتصادي در حال بهتر شدن است اما آمار و ارقام مربوط به فقر در بين جوانان و کودکان روز به روز بيشتر مي شود. به عنوان مثال آيا مي دانيد ميزان فقر در بين خانواده اي که افراد زير 30 سال آن را اداره مي کنند 37 درصد است؟

 مطمئنا کودکان و جوانان دليل رکود اقتصادي اخير نبوده اند اما بيشترين صدمه را از اين شرايط متحمل شده اند. به گفته وزارت آموزش و پرورش آمريکا بيش از يک ميليون نفر از دانش آموزان مدارس دولتي بيخانمان هستند. اين عدد به نظر غير ممکن مي آيد اما واقعيت دارد. چطور ممکن است که بيش از يک ميليون کودک در ثروتمندترين کشور دنيا جاي خواب گرم و راحتي در شب نداشته باشند؟ متاسفانه تعداد زيادي از کودکان در آمريکا از داشتن شام گرم هم محروم هستند.

 اگر فرزند شما در چنين شرايطي بود چه مي کرديد؟ چطور به فرزندتان توضيح مي داديد که نمي توانيد مثل ديگران خانه اي داشته باشيد و يا شام مناسبي تهيه کنيد. جوانان هم در حال حاضر شرايط بسيار سختي را مي گذرانند. امروزه افراد زير سي سال خيلي سخت مي توانند شغلي در آمريکا پيدا کنند. آمار بيکاري در بين جوانان از زمان جنگ دوم جهاني تا کنون بي سابقه بوده است که مشکلات زيادي را موجب مي شود. 

حتي اگر شما مدرک دانشگاهي هم داشته باشيد تضميني نيست که بتوانيد شغل مناسبي پيدا کنيد. در واقع سال گذشته بيش از نيمي از فارغ التحصيلان دانشگاه زير بيست و پنج سال يا بيکار بودند يا کارشنان مناسب با تحصيلاتشان نبوده است. ميليونها نفر از فارغ التحصيلان دانشگاه که افرادي با استعداد هم هستند در حال حاضر يا در رستوران و ساندويچ فروشي کار مي کنند يا در شعب محلي فروشگاههاي خرده فروشي مشغول هستند. اين درحاليست که ميزان بدهي دانشجويان براي بازپرداخت وام هايشان هم بطور بي سابقه اي افزايش داشته است. تعداد مشاغل خوب روز به روز کمتر مي شود. بسياري از جوانان تنها با دو گزينه روبرو هستند: داشتن شغلي نامناسب يا بيکار بودن.

 امروزه افراد زير سي سال در آمريکا يا بايد از خانواده اي ثروتمند باشند يا به جايي مرتبط باشند وگرنه آينده روشني نخواهند داشت. اکنون به بيست نشانه اي اشاره مي کنيم که حاکي از اين است که انفجار فقر در آمريکا بيش از همه به کودکان و جوانان آسيب مي رساند:
1- باور کردنش سخت است اما در حال حاضر درصد کودکاني که در آمريکا در فقر زندگي مي کنند بيشتر از سال 1975 است.
2- بيش از يک کودک از هر پنج کودک در آمريکا در حال حاضر در فقر زندگي مي کنند.
3-طبق اطلاعات مرکز آمار آمريکا 57 درصد از کودکان آمريکا در خانواده اي هستند که يا فقيرند يا درآمد پاييني دارند.
4-ميزان متوسط درآمد خانواده هاي داراي فرزند از سال 2001 تا سال 2011 به شدت کاهش داشته است.
5-براي اولين بار در آمريکا بيش از يک ميليون دانش آموز مدارس دولتي بيخانمان هستند. اين آمار از سال تحصيلي 2006-2007 پنجاه و هفت درصد افزايش داشته است.
6- پيش بيني مي شود نيمي از کودکان آمريکايي تا قبل از آنکه به سن هجده سالگي برسند حداقل يک بار از کوپن غذايي استفاده کنند.
7-يک تحقيق دانشگاهي هزينه فقر کودکان بر اقتصاد آمريکا را سالانه پانصد ميليارد دلار تخمين مي زند.
8-افراد بين هجده تا بيست و چهار سال بيشترين آمار بيکاري را نسبت به ديگر گروههاي سني در آمريکا به خودشان اختصاص داده اند.
9-ميزان اشتغال جوانان از زمان جنگ دوم جهاني به بعد به پائين ترين حد رسيده است.
10- در سال 2007 ميزان بيکاري در بين افراد 20 تا 29 سال حدود شش و نيم درصد بود. اين رقم امروز به حدود 13 درصد رسيده است.
11-ميزان فقر در بين خانواده هايي که توسط افراد زير سي سال اداره مي شود سي و هفت درصد است.
12- ميزان افراد بيخانمان در واشنگتن دي سي-- که يکي از ثروتمندترين مناطق در آمريکا است-- از زمان رکود اقتصادي 23 درصد افزايش داشته است.
13-از سال 2000 درآمد خانواده هايي که توسط افراد بين 25 تا 34 سال اداره مي شوند با حساب تورم دوازده درصد کاهش داشته است.
14- در سال 1984 متوسط و خالص درآمد خانواده هايي که توسط افراد 65 سال به بالا اداره مي شدند ده برابر بيشتر از متوسط و خالص درآمد خانواده هايي بود که توسط افراد زير 35 سال اداره مي شدند. امروزه اين رقم 47 برابر بيشتر شده است.
15-در سال 2011 پنجاه و سه درصد از آمريکائيان زير بيست و پنج سال که مدرک ليسانس داشته اند يا بيکار بودند يا شغل مناسب نداشتند.
16-ازدواج براي بسياري از جوانان امروزي کار بسيار سختي شده است. متاسفانه حدود 42 درصد از افراد بين 25 تا 34 سال در آمريکا ازدواج کرده اند که آمار بسيار پائيني است.
17- در حال حاضر حدود 53 درصد از آمريکائيان بين 18 تا 24 سال در خانه هستند.
18-تعداد افراد بين 25 تا 34 سال که با والدينشان زندگي مي کنند از سال 2007 تا کنون 25 درصد افزايش داشته است.
19- طبق يک تحقيق 85 درصد از دانشجويان سال آخر قصد دارند بعد از اتمام درسشان با پدر و مادرشان زندگي کنند.
20-طبق گزارش مجله تايم در حال حاضر حدود 25 ميليون جوان آمريکايي با والدينشان زندگي مي کنند.
با خواندن اين آمار و ارقام آيا هنوز درباره اينکه آمريکا رو به افول است ترديد داريد؟ هر عقل سليمي متوجه مي شود که اقتصاد آمريکا اوضاع خوبي ندارد. در آمريکا افراد با هوش و با استعداد زياد هستند اما شغل مناسب براي آنها وجود ندارد و حتي بسياري از اين افراد با استعداد مجبور هستند شب را در خيابانها صبح کنند.
برچسب ها: فقیر ، کودک ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار