موسسه سياست اقتصادي آمريکا به تازگي اطلاعاتي منتشر کرده است که نشان مي دهد سيزده و يک دهم درصد از نيروي کار اين کشور يا از هر هشت کارگر بيش از يک نفر در سال 2013 بيکار خواهند شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي  وورلدسوسياليست ، ارزيابيهاي موسسه سياست اقتصادي آمريکا حاکي از آن است که چهارده و نه دهم درصد از نيروي کار اين کشور برابر با بيست و سه ميليون نفر در سال دو هزار و يازده بيکار شدند و اين رقم با نرخ رسمي بيکاري هشت و نه دهم درصدي که براي سال دو هزار و يازده اعلام شد مغايرتي چشمگير دارد.  
درحاليکه دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا و رسانه هاي اين کشور از بهبود اوضاع اقتصادي در اين کشور دم مي زنند دهها ميليون آمريکايي که مشاغل فصلي دارند با مشکل مواجه شده اند و به سختي امرار معاش مي کنند.  
در هفته منتهي به پانزدهم دسامبر بيکاري در آمريکا به ميزان بي سابقه اي افزايش يافت و به سيصد و شصت و يک هزار نفر رسيد که در مقايسه با هفته پيش از آن هفده هزار نفر بر تعداد بيکاران در اين کشور افزوده شد.  
در حال حاضر بيست و دو ميليون و هفتصد هزار آمريکايي بيکار و يا در شرف بيکاري هستند که حدود چهارده و چهار دهم درصد از نيروي کار اين کشور را تشکيل مي دهند.  
بر اساس ارزيابي موسسه سياست اقتصادي آمريکا ، در بازار کار آمريکا ماه نوامبر سه ميليون و هفتصد هزار فرصت شغلي کمتر در مقايسه با دسامبر سال دو هزار و هفت و همزمان با آغاز رکود اقتصادي در اين کشور ايجاد شده است.  
اين در حالي است که با در نظرگرفتن رشد جمعيت در آمريکا از دسامبر سال 2007 بايد پنج ميليون و دويست هزار فرصت شغلي به منظور جلوگيري از افزايش نرخ بيکاري ايجاد مي شد.  
بيکاري طولاني مدت به دغدغه اصلي آمريکاييها تبديل شده است. نزديک به دو ميليون و يکصد هزار نفر که بيش از شش ماه از بيکاري آنها مي گذرد احتمالا تا بيست و نهم دسامبر مزاياي بيکاري خود را از دست خواهند داد و چنانچه کنگره آمريکا نتواند فوريت اعطاي مزاياي بيکاري را تمديد کند اين خطر وجود دارد که يک ميليون نفر ديگر تا سه ماه آينده به زمره اين افراد بپيوندند.  
پيامدهاي بحران مالي آمريکا گريبانگير کارکنان بانک هاي اين کشور نيز شده است و سال 2012 براي کارکنان بزرگترين بانک هاي وال استريت سالي همراه با کاهش حقوق و مزايا و حتي حذف فرصت هاي شغلي بوده است.  
نه بانک بزرگ آمريکا از جمله بانک اف امريکا ، سي تي گروپ ، يو اس بي و مورگان استنلي نيز از حذف بيش از سه هزار فرصت شغلي در نه ماهه نخست امسال خبر دادند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار