موسسه سیاست اقتصادی آمریکا به تازگی اطلاعاتی منتشر کرده است که نشان می دهد، 13.1 درصد از نیروی کار این کشور یا از هر 8 کارگر بیش از یک نفر در سال 2013 بیکار خواهند شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی وورلدسوسیالیست؛ ارزیابی های موسسه سیاست اقتصادی آمریکا، حاکی از آن است که 14.9 درصد از نیروی کار این کشور برابر با 23 میلیون نفر در سال 2011 بیکار شدند و این رقم با نرخ رسمی بیکاری 8.9 درصدی که برای سال 2011 اعلام شد، مغایرتی چشمگیر دارد.  
درحالیکه دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و رسانه های این کشور از بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور دم می زنند، دهها میلیون آمریکایی که مشاغل فصلی دارند، با مشکل مواجه شده اند و به سختی امرار معاش می کنند.  
در هفته منتهی به 15 دسامبر، بیکاری در آمریکا به میزان بی سابقه ای افزایش یافت و به 361 هزار نفر رسید که در مقایسه با هفته پیش از آن، 17 هزار نفر بر تعداد بیکاران در این کشور افزوده شد.  
در حال حاضر، 22 میلیون و 700 هزار آمریکایی بیکار و یا در شرف بیکاری هستند که حدود 14.4 درصد از نیروی کار این کشور را تشکیل می دهند.  
بر اساس ارزیابی موسسه سیاست اقتصادی آمریکا، بازار کار اين کشور در ماه نوامبر سه میلیون و هفتصد هزار فرصت شغلی کمتر، در مقایسه با دسامبر سال 2007 و همزمان با آغاز رکود اقتصادی در این کشور ایجاد شده است.  
این در حالی است که با در نظرگرفتن رشد جمعیت در آمریکا از دسامبر سال 2007 باید 5 میلیون و 200 هزار فرصت شغلی، به منظور جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری ایجاد می شد.  
شايان ذکر است؛ بیکاری طولانی مدت به دغدغه اصلی آمریکاییها تبدیل شده است. نزدیک به 2 میلیون و 100 هزار نفر که بیش از شش ماه از بیکاری آنها می گذرد ،احتمالا تا 29 دسامبر مزایای بیکاری خود را از دست خواهند داد و چنانچه کنگره آمریکا نتواند فوریت اعطای مزایای بیکاری را تمدید کند، این خطر وجود دارد که یک میلیون نفر دیگر نيز تا سه ماه آینده به زمره این افراد بپیوندند.  
همچنين؛ پیامدهای بحران مالی آمریکا، گریبانگیر کارکنان بانک های این کشور نیز شده است و سال 2012 برای کارکنان بزرگترین بانک های وال استریت سالی همراه با کاهش حقوق و مزایا و حتی حذف فرصت های شغلی بوده است.  
گفتني است؛ 9 بانک بزرگ آمریکا از جمله بانک اف امریکا ، سی تی گروپ ، یو اس بی و مورگان استنلی نیز از حذف بیش از 3000 فرصت شغلی در 9 ماهه نخست امسال خبر دادند.
برچسب ها: بیکاری ، آمریکا ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار