کلیسای کاتولیک شیلی کریستیان پرشت، کشیش مشهور و چهره سرشناس مدافع حقوق بشر در دوران دیکتاتوری اوگوستو پینوشه را به اتهام سوء استفاده جنسی از کودکان و بزرگسالان، به مدت 5 سال از فعالیت به عنوان کشیش محروم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دفتر اسقف اعظم شیلی در سانتیاگو، اعلام کرد؛ اسقف اعظم با صدور حکمی کریستیان پرشت را به مدت 5 سال از فعالیت های خود در کلیسا محروم کرده است.
همچنين؛ کلیسای شیلی بعد از آن که واتیکان گزارشی را درباره این کشیش منتشر کرد، چنین حکمی را درباره وی صادر کرد و پس از آن، این کشیش شیلیایی می تواند از واتیکان درخواست فرجام کند.
تحقیق درباره این کشیش جنجالی در سال 2011 میلادی، زمانی آغاز شد که خانواده پاتریسیو ولا روانشناس شیلیایی، وی را به سوء‌استفاده جنسی متهم کردند.
قابل ذکر است؛ پرشت در سال های 1980 تا 90 میلادی کشیش این خانواده به شمار می آمد و چند سال بعد این روانشناس خودکشی کرد.
بر اساس گزارش واتیکان؛ پیگیری های انجام شده از موارد دیگری از آزار جنسی توسط این کشیش پرده برداشت.
کریستیان پرشت به خاطر دفاع از حقوق بشر در دوران خودکامگی اوگوستو پینوشه چهره ای سرشناس بوده و علاوه بر پرشت، تا کنون حدود 20 کشیش و یک اسقف شیلیایی به آزار جنسی متهم شده اند.
گفتني است؛ کلیسای کاتولیک شیلی در یک سال گذشته دو بار رسماً به خاطر رفتارهای غیر اخلاقی کشیشان و تعلل در رسیدگی به این گونه موارد در گذشته، از مردم عذرخواهی کرده است.
برچسب ها: رسوایی ، اخلاقی ، کاتولیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار