پس از اقدام اخیر سنای آمریکا در اعلام ممنوعیت سفر برای شماری از مقامات روسیه، تنش دیپلماتیک جدیدی میان آمریکا و روسیه بوجود آمده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه راشاتودی ؛ این اقدام واشنگتن با خشم روسیه همراه شده است و مقامات مسکو گفته اند مقابله به مثل خواهند کرد. مقامات روس به نقض حقوق بشر متهم هستند.

لوسی کافانوف خبرنگار شبکه در این خصوص گفت: وزارت امورخارجه روسیه به این اقدام سنای آمریکا اینگونه واکنش نشان داده است که این اقدام فقط برای مقابله با روسیه در عرصه مسائل بین المللی است.

 به گفته مقامات روسیه، اینکه مقامات آمریکا اظهاراتی درباره نقض حقوق بشر در سوریه مطرح کنند مسخره و مضحک است چراکه در آمریکا شکنجه و آدم ربایی آن هم در قرن بیست و یکم اقدامی قانونی است. مقامات وزارت امورخارجه روسیه می گویند ظاهرا مقامات آمریکا فراموش کرده اند امسال چه سالی است و گویا هنوز فکر می کنند دوران جنگ سرد است .

اینکه انها بخواهند محدودیت سفر برای مقامات روسیه ایجاد کنند ابلهانه است. سوال مطرح این است که در شرایط عادی شدن روابط آمریکا و روسیه، چرا واشنگتن این اقدام را صورت می دهد؟ به هرحال، این اقدام سبب خشم شدید مقامات روسیه شده و در روابط این دو دشمن دوران جنگ سرد، تنش بوجود آورده است.

این در حالی است که یک کارشناس لبناني معتقد است آزمايشهاي هسته اي آمريکا نیز به نوعی شروع جنگ سرد جديد با روسيه است .
برچسب ها: تنش ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۰ تير ۱۳۹۸
آمریکا هیچ موقع خودش را با روسیه که دومین قدرت نظامی جهان هست درگیر نخواهد کرد
آخرین اخبار