سخنان حجت‌الاسلام صديقي در نماز جمعه تهران، اظهارات جواد لاريجاني مبني بر محاكمه مسببان مرگ ستار بهشتي، لزوم پيگيري حمله سایبری غرب به ايران، دلايل فعال شدن پ.ك.ك، توضیحات هاشمی رفسنجانی درباره معذوریت‌هایش برای سفر به رفسنجان، خبر از حضور گزينه دولت در انتخابات رياست جمهوري، انتقاد عدم تعهد از درج گسترده اطلاعات فنی برنامه هسته‌ای ایران در گزارش‌های آمانو، ضرورت تعیین مجازات‌ جايگزين حبس و ... از مهم‌ترين عناوين امروز (جمعه) گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران مهمترین عناوین خبری امروز (جمعه 10 آذرماه) گروه سياسي به شرح زير  است:

حجت‌الاسلام صديقي در نماز جمعه تهران: اگر حمايت ايران نبود تانک‌هاي اسرائيل از روي کودکان غزه عبور مي‌کردند


حجت‌الاسلام صديقي با تأکيد بر نقش نظام جمهوري اسلامي در پيروزي جنگ غزه گفت: در اين جنگ، نظام جمهوري اسلامي ايران به عنوان پايگاه قدرتمند حامي منطقه اسلامي درخشش يافت و اکنون رهبران حماس و جهاد اسلامي نيز تأکيد کرده‌اند اگر حمايت ايران نبود تانک‌هاي اسرائيل از روي کودکان غزه عبور مي‌کردند.

لاریجانی: عقايد مدرس درباره رابطه دین و سیاست چراغي روشنگر است/ شهید مدرس خود را برای اسلام و وطن فدا کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز شهادت سید حسن مدرس و روز مجلس،گفت: راه مدرس روشن است و عقاید او در قانون‌گرایی، سیاست، جمهوریت، عدالت و رابطه دین و سیاست چراغ روشنگر مسیری است که به مدد آن می‌توان به سرمنزل مقصود رسید.

سعيدي: دولت نسبت به اجراي قانون سليقه‌اي عمل نكند/ تاثير اجراي ماده 10 نوسازي صنايع بر كاهش نرخ بيكاري

دبير کميسيون اجتماعي با بيان اينکه دولت نبايد نسبت به اجراي قانون، سليقه اي عمل کند، گفت: با اجراي اين قانون بخشي از مشکلات اشتغال و کاهش نرخ بيکاري مرتفع و مي توان از نيروهاي جوان و متخصص بهره برد.

رومیانی: حمله سایبری غرب را از مراجع بین‌المللي پیگیری مي‌كنيم


عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی قضایی گفت: دخالت غرب در ساخت و حمایت از حملات سایبری عليه ايران را در محاکم داخلی و بین‌المللی پيگيري مي‌كنيم.

محمد‌جواد لاريجاني: مسببان مرگ ستار بهشتي محاكمه مي‌شوند/ تحقيقات قضايي با بررسي‌هاي مجلس تفاوت دارد

رئيس ستاد حقوق بشر قوه قضائيه درباره گزارش‌هاي مجلس درباره مرگ ستار بهشتي گفت: مجلس شوراي اسلامي مي‌تواند نظر و يا گزارش خود را اعلام كند ولي مسير قضايي پرونده با روند تحقيقات مجلس متفاوت است و بررسي‌هاي قضايي قواعد خاص خود را دارد.

نقوي‌حسيني: درخواست از رژيم صهيونيستي براي پيوستن به NPT يک امر سوري است

سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس گفت: درخواست بان‌كي‌مون‌ از رژيم صهيونيستي براي پيوستن به پيمان منع توليد، گسترش و ذخيره تسليحات شيميايي سوري بوده و از عزم و اراده بين المللي خارجي است.

حقیقت‌پور: فعال شدن پ‌.ک‌.ک نتیجه اقدامات تحریک‌آمیز دولت ترکیه است/ دولت ترکیه، پیاده نظام آمریکا در منطقه

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، دولت ترکیه را پیاده نظام اهداف سیاسی- نظامی آمریکا در منطقه خواند و گفت: ترکیه به جای متهم کردن ایران به ارتباط با پ.ک.ک در پی تجدیدنظر در سیاست‌های غلط خود مبنی بر دخالت در امور داخلی کشورهای مجاور باشد.

عضو هيئت‌رئيسه مجلس: زمان ارائه لايحه بودجه 92 به مجلس مشخص نيست

عضو هيئت‌رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به زمان ارائه لايحه بودجه از سوي دولت گفت: ما اطلاع داریم با توجه به رایزنی‌های مجلس دولت تلاش‌های خوبی درباره بودجه انجام داده است اما درباره زمان ارائه بودجه از سوی رئیس‌جمهور خبری در دست نیست.

نوباوه: یک خانواده محترم حتی ارزش مخالفت ندارد/ ماهیت فیلم باید پیگیری شود


نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هرچند ماهیت فیلم «یک خانواده محترم» قابل تامل بوده و باید پیگیری شود ولی پرداختن بیش از حد به آن به نفع سازندگان آن و دشمنان خواهد بود.

رئیس‌جمهور: دوران صهیونیست‌ها به پایان رسیده/"انتخابات آزاد" راه حل موضوع فلسطین است

رییس‌جمهور در پیامی خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر پایان اشغالگری و طلوع دوران جدیدی برای ملت فلسطین تاکید کرد.

توضیحات هاشمی رفسنجانی درباره معذوریت‌هایش برای سفر به رفسنجان

هاشمی رفسنجانی در پیامی به مراسم سالگرد رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمیان، اعلام کرد که به خاطر فشردگی برنامه‌ها در مرکز و ملاحظاتی و ضرورت پرهیز از هرگونه تنش و اختلاف و گرفتن فرصت از سوءاستفاده‌کنندگان و بدخواهان افراطی نتوانسته به رفسنجان سفرکرده و در این مراسم حاضر شود.

گروسی:اصلاح‌طلبان با امثال موسوی خوئینی‌ها کاری ندارند‌/ دیدارهای انتخاباتی حزب "جوانان ایران امروز" آغاز شد

دبیرکل حزب جوانان ایران امروز گفت: اصلاح‌طلبان با خاتمیونی مثل موسوی خوئینی‌ها که همواره به دنبال پدرگرایی، فردگرایی و شیخ اصلاحات هستند، کاری ندارند.

باهنر: حضور گزينه دولت در انتخابات رياست جمهوري حتمي است

دبير‌كل جامعه اسلامي مهندسين گفت: به طور حتم دولت دهم در انتخابات آينده گزينه‌اي را براي رياست‌جمهوري معرفي خواهد كرد.

سردار نقدی در دانشگاه امیرکبیر: رویکرد جهادی باید در خدمت تولید باشد


رئیس سازمان مستضعفین گفت: بسيج تلاش زيادي براي آباداني كشور از خود نشان داده است، رویکرد جهادی باید از خدمت محور به خدمت تولید تغییر کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی: سازمان بسيج، راهبردهای مقام معظم رهبري را استخراج و به راهبردهای عملیاتی تبدیل می‌کند


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: در سازمان بسیج چندین بخش در کنار هم برای اولویت‌بندی، طبقه‌بندی و محوربندی دستورات مقام معظم رهبری مشغول به کار شده‌اند و راهبردهای معظم له را استخراج کرده و به راهبردهای عملیاتی در سطح جامعه تبدیل می‌کنند.

مصطفی حضوری: حمایت تسلیحاتی ایران از مقاومت غزه در جواب ترور دانشمندان هسته‌ای ایران بود

معاون سیاسی بسیج دانشگاه امام صادق (ع) گفت: آنچه که در مقاومت غزه اتفاق افتاد برگ کوچکی از اندیشه نابودی اسرائیل در آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است و حمایت از مقاومت غزه جواب قاطعی به رژیم صهیونیستی بود.

انتقاد عدم تعهد از درج گسترده اطلاعات فنی برنامه هسته‌ای ایران در گزارش‌های آمانو


جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای از درج اطلاعات فنی گسترده مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در گزارش‌های مدیر کل انتقاد کرد.

قديري ابيانه: استعفاي ايهود باراک مقدمه اضمحلال رژيم صهيونيستي است

يک کارشناس علوم استراتژيک گفت: استعفاي ايهود باراک؛ وزير جنگ رژيم صهيونيستي مقدمه‌اي براي شکست حزب متبوع نتانياهو بوده و استکبار جهاني را از اين امر آگاه ساخت که حمايت‌هاي بي‌حد و مرز از اين رژيم اشغالگر نمي‌تواند آن را از سقوط نجات دهد.

دلایل نادرست بودن طرح صدور گذرنامه برای دختران با اذن ولی

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: تصویب قانون صدور گذرنامه برای دختران زیر 40 سال با اذن ولی قهری، خوراک مناسبی را به سازمان های بین المللی حقوق بشر در خصوص تضییع حقوق زنان خواهد داد.

قاضي برزگر مطرح كرد: آمار بالاي زندانيان يکي از ضرورت‌هاي تعیین مجازات‌ جايگزين حبس

يک قاضي دادسرا گفت: پیش بینی روش‌ها و جایگزین‌های مناسب حبس از افزایش ورود بی‌رویه مجرمان به زندان‌ها جلوگیری مي‌کند.

انتهاي پيام/ب2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار