دکتر سید جواد ساداتی نژاد معاون حقوقی و امور مجلس و دبیر کمیته خیّرین وزارت علوم گفت: احیاء سنت وقف موجب شکوفایی تمدن اسلامی می شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سید جواد ساداتی نژاد در دیدار با جمعی از واقفین آموزش عالی با اشاره به نقش والا و بی بدیل علم و مراکز علمی در بالندگی و ثمر بخشی تمدنها اظهار داشت: وقف در راه علم به تقویت و گسترش زیر ساخت نهادهای علمی و توسعه علمی آنها می انجامد.

دبیر کمیته خیّرین وزارت علوم با ذکر آثار و برکات وقف و امور خیّریه در راه علم، این دو پدیده را از مهمترین عوامل شکوفایی و بالندگی تمدن اسلامی در قرون گذشته دانست و گفت: برای بررسی علل و عوامل بوجود آمدن تمدنها  و رشد و شکوفایی آنها مسایل مختلفی قابل طرح و بحث است اما موضوعی که در شکوفایی تمدنها نقش بسیار پررنگ و اساسی دارد تولید علم و دانش است و بدون شک این امر خطیر در بستر نهادهای علمی صورت می پذیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: برای احیای تمدن اسلامی باید زیرساختها و بسترهای لازم به وجود آمده و به طور مستمر تقویت شوند.

دکتر ساداتی نژاد در ادامه گفت: با توجه به مشکلات و محدودیتهای مختلف دانشگاهها و مراکز  علمی، ترویج سنت وقف و مشارکت افراد خیّر باعث توسعه و تقویت زیر ساختهای مراکز علمی و دانشگاهها  می شود و این امر مهم و پسندیده در یک بازه زمانی منجر به افزایش تولید علم و دانش می گردد و همانطور که اشاره شد تولید علم و دانش یکی از مهمترین مولفه های احیا و شکوفایی تمدن اسلامی است./ع2
برچسب ها: اسلامی ، خیریه ، تمدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار