دوربین‌های مخفی داخل اتاق‌ها بسیاری از افراد را نگران می‌کنند و می‌توانند مانع از لذت بردن از اوقات خود شوند.

راه‌های ارزان و موثری برای کشف دوربین‌های مخفی در اتاق‌های اجاره‌ای وجود دارد که انجام مراحل لازم برای آن تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

شبکه وای فای

بیشتر مهمانخانه‌ها نوعی Wi-Fi را برای مهمانان فراهم می‌کنند. وارد آن شوید، به تنظیمات بروید تا شبکه Wi-Fi را مشاهده کنید و ببینید آیا می‌توانید همه دستگاه‌های متصل را پیدا کنید.

همچنین می‌توانید یک برنامه شخص ثالث مانند Wireless Network Watcher را امتحان کنید و سپس به دنبال دستگاه‌های غیرمنتظره‌ای بگردید که با هیچ یک از فناوری‌های موجود در خانه یا هتل شما سازگار نیست. ممکن است فکر کنید که مزاحمان از اتصال دوربین‌های مخفی خود به شبکه‌های Wi-Fi محلی اجتناب می‌کنند، اما اغلب این طور نیست.

از طریق بلوتوث

اگر دوربین‌های شما به Wi-Fi متصل نیستند، می‌توانید با استفاده از بلوتوث آنها را پیدا کنید. باید تنظیمات بلوتوث خود را روی حالتی قرار دهید، دستگاه‌های احتمالی را شناسایی و دستگاه‌هایی مانند تلویزیون و دستگاه‌های هوشمند خانه را نادیده بگیرد و تنها بر دستگاه‌های مبهمی که نمی‌توان به شیوه دیگر شناسایی کرد، تمرکز داشته باشد.

اگر این دستگاه‌ها نام‌های عجیبی دارند، آنها را جستجو کنید تا ببینید آیا آنها یک شماره محصول دوربین هستند یا یک شناسه مشابه، چند دقیقه به دستگاه بلوتوث خود فرصت دهید تا همه دستگاه‌های موجود را شناسایی کند و از اتاقی به اتاق دیگر تلفن خود را حمل کنید تا ببینید آیا تغییرات عجیب و غریب ظاهر می‌شود یا خیر.

اسکن لامپ

حتی با نفوذترین دوربین هم برای مشاهده به لنز نیاز دارد و در جایی که لنز وجود دارد می‌تواند انعکاس داشته باشد و در برخی موارد چراغ‌های نشانگر کم‌نور باشد، بنابراین یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جستجوی دوربین‌های مخفی خاموش کردن همه چراغ‌ها است. در اتاق، حالت چراغ قوه را روی گوشی خود روشن کنید و یک فرآیند اسکن دقیق را انجام دهید.

در طول فرآیند اسکن، باید به هر فلش نور غیرمنتظره در مکان‌های عجیب و غریب توجه کنید که ممکن است یک لنز دوربین کوچک به نظر برسد، اما این روش قدیمی تشخیص دوربین‌ها هنوز هم یکی از موثرترین روش‌ها است.

برای صرفه‌جویی در زمان و صبر در این مرحله، روی اتاق‌هایی تمرکز کنید که به احتمال زیاد دوربین‌های جاسوسی در آن قرار دارند، یعنی اتاقی که می‌توانید تعویض لباس داشته باشید و به دنبال نقاط و گوشه‌هایی باشید که میدان وسیع و بالایی را فراهم می‌کنند.

به یاد داشته باشید که رایج‌ترین مکان‌هایی که دوربین‌های مخفی دارند، دتکتور‌های دود و ساعت دیواری هستند و در برخی موارد این دوربین‌ها به صورت پیچ یا لامپ هستند.

بسیاری از افراد دوربین‌های مخفی را در انواع مکان‌ها پیدا کرده‌اند، اما پیشنهاد می‌کنیم شخصاً به هر روزنه دیواری در اتاق نزدیک شوید، زیرا می‌تواند یک دوربین جاسوسی را در داخل آن پنهان کند.

مادون قرمز

بسیاری از دوربین‌ها از اتصالات مادون قرمز برای کنترل ساده استفاده می‌کنند، به خصوص اگر از طریق بلوتوث و وای فای وصل نباشند، که همان نوع اتصالی است که توسط ریموت‌های تلویزیون قدیمی استفاده می‌شود.

در حالی که چشم انسان نمی‌تواند نور مادون قرمز را ببیند، دوربین جلوی بسیاری از تلفن‌های هوشمند می‌تواند اشعه مادون قرمز را تشخیص دهد.

این بدان معنی است که می‌توانید از دوربین تلفن خود در یک اتاق تاریک برای اسکن منطقه استفاده کنید، سپس فیلم را مرور کنید تا ببینید آیا می‌توانید نقاط غیرمنتظره‌ای از نور سفید را که ممکن است به معنای پنهان شدن دستگاه در جایی باشد، مشاهده کنید.

اپلیکیشن تشخیص دوربین

اگر در مورد اسکن اتاق برای یافتن دوربین مخفی جدی هستید، تعداد زیادی از برنامه‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا در زمان خود صرفه جویی کنید.

این برنامه‌ها معمولاً رایگان یا ارزان هستند، اما پیشنهاد می‌کنیم زمانی که چشم غیرمسلح شما می‌تواند به خوبی انجام دهد، به طور کامل به آنها اعتماد نکنید.

اسکنر

اگر به‌خصوص در مورد دوربین‌های مخفی عصبی هستید و یا صرف چند دلار برای شما مهم نیست، اسکنر مادون قرمز یا گرما یکی از بهترین گزینه‌های شماست.

این اسکنر‌ها با تشخیص امضای حرارتی در فاصله نزدیک کار می‌کنند و این اسکنر‌ها می‌توانند امضا‌های حرارتی کوچک تولید شده توسط دوربین‌های مخفی را نیز شناسایی کنند.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار