یک متخصص پوست و مو گفت: پاک کردن منظم و تمیز نگه داشتن پوست، علاوه بر کمک به حفظ سلامت پوست موجب بهبود جریان خون نیز می شود.

مهرداد افشاریان، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پوست بزرگترین و آشکارترین اندام بدن است که به اشکال گوناگون در معرض آلودگی و همچنین آسیب قرار دارد.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از افراد جامعه به سلامت پوست و تمیز نگه داشتن آن توجه کافی ندارند و در نتیجه این بی توجهی یا کم توجهی دچار بیماری ها یا مشکلات پوستی مختلف می شوند.

افشاریان با بیان اینکه مراقبت از پوست و حفظ نظافت آن موضوع بسیار مهمی است تاکید کرد: پاک کردن منظم و تمیز نگه داشتن پوست علاوه بر اینکه به حفظ سلامت پوست کمک می کند بلکه موجب بهبود جریان خون نیز می شود.

وی با بیان اینکه حفظ رطوبت پوست نیز موضوعی بسیار مهم است یادآور شد: در واقع حفظ رطوبت کافی پوست این بافت مهم را در برابر آ‌لودگی و کم آبی دهیدراتاسیون محافظت کرده و از خشکی پوست نیز جلوگیری می کند.

افشاریان گفت: علاوه بر رعایت مسائل بهداشت فردی، رعایت مسائل دیگری همچون تغذیه مناسب نیز می تواند به سلامت پوست بدن کمک کند.

وی با اشاره به اینکه کمبود برخی از مواد غذایی موجب خشکی پوست، کندی روند بهبود زخم، اختلال در درمان برخی از بیماری ها یا بروز بیماری هایی در پوست می شود اظهار داشت: در مقابل مصرف برخی از غذاها به ویژه غذاهایی که بدن به آنها حساسیت دارد نیز می تواند موجب بروز مشکلات پوستی همچون اگزما و درماتیت شود./ح

برچسب ها: پوست ، جریان خون ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار