وزیر آموزش و پرورش گفت: ۸۰ هزار نیروی جدید امسال وارد مدرسه می‌شوند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر به عنوان مربی پرورشی، مشاور و مربی بهداشت فعالیت می‌کنند.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ضمن تبریک به مدال آوران المپیاد نجوم گفت: دانش آموزان ایرانی با کسب ۵ مدال طلا توانستند در رقابت با ۵۳ کشور رتبه اول را به دست بیاورند که اهمیت بسیاری دارد.

 وی با بیان این که اقدامات تربیتی، علمی و برنامه‌ریزی در سازمان‌های مختلف انجام شده است، افزود: با این اقدامات دانش آموزان المپیادی پایبند به جمهوری  اسلامی ایران خواهند بود.

او با بیان این که نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه وزارت آموزش و پرورش است؛ ادامه داد: دانش‌آموزان المپیاد محصول معلمان و مدیران مدارس هستند در همین راستا باید به شان و منزلت معلمان توجه کرد.

کاظمی با بیان این که وزارت آموزش و پرورش مخاطبان بیش از ۵۰ درصدی دارد؛ تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید شایسته گزینی کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در آستانه بازگشایی مدارس است و این پروژه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اولویت این وزارتخانه است که همه ارگان‌ها را درگیر می‌کند؛ اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش ۱۴ پروژه دارد که تا مهر باید اتمام یابد. در مهر شور و نشاط در سطح کشور ایجاد می‌شود و فعالیت دانش آموزان تغییر می‌کند.

او ادامه داد: بزرگ‌ترین چالش وزارت آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی بود که این چالش رفع شده است و مشکل جدی نیست.

کاظمی با بیان این که  یک اتاق برای بررسی موضوعات مختلف ایجاد شده است؛ ادامه داد: اجرا و انجام سند هفتم از اولویت‌های دیگر وزارت آموزش و پرورش است.

او با اشاره به این که کارآمد کردن نظام تعلیم و تربیت از اولویت‌های بعدی این وزارتخانه است تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش  برنامه‌های مخصوصی برای هوش مصنوعی، متاورس، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دارد و باید سواد هوش مصنوعی را به دانش آموزان دهد. وزارت آموزش و پرورش باید نیازهای این موضوع را شناسایی و براساس آن برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان این که ما باید از ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا مشکلات وزارت آموزش و پرورش رفع شود؛ افزود: ما علاوه بر مولد سازی باید از ظرفیت‌های اقتصادی استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از مسائل  و معضلاتی که آموزش و پرورش با آن روبرو است کمبود فضای آموزشی است؛ در حال حاضر سرانه آموزش کشور حدود ۵/۲۸(۵/۳) است که  با استاندارهایی که در نظر گرفته شده این مشکلات رفع خواهد شد. 

او ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز در امر ساخت مدرسه بسیار کمک کردند. از مولد سازی خود وزارت آموزش و پرورش می توان برای کاهش کمبود فضای آموزشی استفاده کرد.

وی با بیان این که مدارس کانکسی در حال ساماندهی هستند؛ تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش هنرستانی را در کنار کارخانه‌ها ایجاد کرده‌ است.

کاظمی با بیان این که امسال حدود۸۰ هزار نیرو وارد مدرسه می‌شود؛ افزود: از این تعداد حدود ۱۹ هزار نفر در بخش کیفیت بخشی، مربی پرورشی، مشاور و مربی بهداشت وارد مدارس کشور می‌شوند. همچنین از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استفاده خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: چالش‌های در رتبه بندی وجود دارد که ما درصدد رفع آن هستیم.

کاظمی با بیان این که ما نظرات و اعتراضات والدین را به شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسانیم، تصریح کرد: تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در کنکور قانون بوده و در شورای عالی فرهنگی مصوب شده است و به مجلس مربوط نیست اما ما اعتراضات را به شورا خواهیم رساند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما تمام اعتراضات داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بررسی خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
آموزش و پرورش که کمبود معلم دارد ،چرا کسانی که مدرک دانشگاهی دارد ولی بیکار هستند استخدام نمی کند
چرا برای استخدام معلمی فقط چند رشته تحصیلی دانشگاهی مثل علوم تربیتی و... برای استخدام قبول می کند
اگر امروز آموزش و پرورش کمبود نیرو دارد شرط سنی وشرط رشته تحصیلی در استخدام را بردارد کمبود نیرو آن جبران می شود
اگر در آزمون استخدام آموزش و پرورش فرد دواطلب هر مدرک دانشگاهی داشته باشد مجاز ثبت نام شود ، کمبود معلم جبران می شود ،کسانی که استعداد واقعی معلمی دارند پیدا می شود.
خیلی های مدرک تحصیلی آنها علوم تربیتی و معلمی نیست ولی مدرک تحصیلی آنها غیر علوم تربیتی و معلمی است ولی استعداد معلمی دارد ،اگر آزمون استخدامی شرط رشته‌های مرتبط را بردارند و از همه رشته‌های تحصیلی استخدام کند کمبود معلم جبران می شود معلمان واقعی پیدا می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
آیا اندازه ورزسکاران ازشون تقدیر میشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
آره والله
ما یه فامیل داریم بد پوششه
الان مدتیه میبینم چادر پوشیده
فهمیدم آزمون داده پذیرفته شده
تو رو خدا گول ظاهر افراد رو نخورید
Iran (Islamic Republic of)
محمد رسول
۰۸:۱۸ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
با سلام، این قانون، باید لغو بشه، حالا جدا از این که مدارس کشور در یک سطح نیستن، و سطح آموزش مدارس کشور باهم بسیار متفاوت است، اگر دانش آموزی در دوره دبیرستان، دچار بیماری شوند، یا دچار مشکلات خانوادگی شوند، چطور با این چالش بزرگ مبارزه کنند، و به علاوه دانش آموزان پسر که با مسئله نظام وظیفه و خدمت سربازی هم باید برخورد کنند، پس این قانون فقط بنفع اقشار ثروتمند جامعه میباشد. با تشکر از باشگاه خبرنگاران جوان.
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۸:۰۷ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
این مصوبه اجحاف بزرگی در حق داوطلبان شهرهای کوچک و روستاها میباشد، که توان رقابت با دواطلبانی که در مدارس ممتاز درس می‌خوانند، باید هرچه سریعتر این مصوبه لغو گردد.
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۸:۰۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
با سلام، تاثیر قطعی معدل ، اجحاف بزرگی در حق داوطلبان شهر و روستا های کشور هستند، که توان رقابت با دواطلبانی که در بهترین مدارس درس میخوانند میباشد.در گذشته های نزدیک رتبه های برتر زیادی از دل روستا و مناطق محروم معرفی میشدند، ولی با تصویب این قانون، دیگر شاهد چنین مسائلی نخواهیم بود، پس این مصوبه باید هرچه سریعتر لغو شود.تا بار سنگین استرس و فشار روانی از روی جوانان برداشته بشه.
یا حق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
تاثیر نمرات و سوابق تحصیلی در کنکور بزرگترین خیانت به دانش آموزان مناطق محروم و درجه 3 می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
سلام وقت بخیر
آموزگار ابتدایی جذب کردن برا استان سیستان و بلوچستان الان ابلاغ زدن جهت خدمت به بلوچستان بروند ...چرا ازهمون اول اعلام نکردن در سیستان نیرو نمیخوان ...الان خیلی ها قبول شدن و از چنین تقسیمی غافلگیر خصوصا نیروهای خانم ??
آخرین اخبار