سیمایی صراف گفت: اولویت من این است که نشاط، امید، احترام و کرامت انسان را برگردانم و این از خلال گفت‌وگو درک متقابل صورت می‌گیرد.

حسین سیمایی صراف اظهار داشت: به لحاظ عملی کار‌های خوبی صورت گرفته است و کار‌های خوبی هم با همین مضیقه‌هایی که ما از لحاظ اقتصادی داریم صورت خواهد گرفت.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه مهمترین اولویت برای این وزارتخانه آموزش عالی است، گفت: کار‌های خیلی مهم و خوبی انجام شده است، چالش‌های آموزش عالی را دوستان خوب شناسایی کرده‌اند، مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در این راه موفق بوده‌اند  برای رفع این چالش‌ها اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اما همچنان دانشگاهیان تصوری که از وضع نظام آموزش عالی دارند، خیلی تصور نامناسبی است، یعنی ادراک وضع بد بیشتر از وضع بد است، واقعاً این مقدار، وضع وخیم نیست.

وزیر علوم افزود: شاید دلیلش این باشد که پیوند عاطفی ما با جامعه، مخاطبان‌مان، دانشگاهیان، پژوهشگران اعم از استاد، دانشجو و کارمند قطع شده یا کم شده، بنابراین سوءتفاهم ایجاد شده است.

سیمایی صراف تاکید کرد: من فکر می‌کنم اگر بتوانیم دراین دوره به این تفاهم برسیم و به این نتیجه برسند که ما آنها را درک، احترام و تکریم می‌کنیم و این سوءتفاهم کم می‌شود.

وی یادآورشد: پیشرفت کشور در گرو پیشرفت علم است، چون تا عالمان در صدر ننشینند و احترام نشوند، آن پیشرفت صورت نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: اولویت من این است که نشاط، امید، احترام و کرامت انسان را برگردانم و این از خلال گفت‌وگو و درک متقابل صورت می‌گیرد و گرنه به لحاظ عملی کار‌های خوبی صورت گرفته است و کار‌های خوبی هم با همین مضیقه‌هایی که ما از لحاظ اقتصادی داریم صورت خواهد گرفت.

سیمایی صراف ادامه داد: ولی متأسفانه این کار‌های خوب، شنیده نمی‌شود، چون احساس و برداشت خوبی از ما ندارند. من امیدوارم این سوءتفاهم را کم کنیم، تا به طور طبیعی، انسجام ایجاد شود و همه با هم دست به دست هم می‌دهیم تا کشور خود را آباد‌تر و پیشرفته‌تر کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار