نمایشگاهی از عروسک های سایه ای به همت منصور پاک بین مدرس رشته نمایش عروسکی در کانون رضوان برپا شده است.

منصور پاک بین مدرس رشته تئاتر و نمایش عروسکی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی شهروندان با عروسک سایه،تاریخچه و معرفی این گونه عروسکی است.
 
وی افزود: این نمایشگاه در 3 بخش طراحی که شامل (حیوانات و انسان)، بخش تکنیک های ساخت عروسک و عروسک های کشورهای بین الملل  آماده و مهیا گردیده است.
پاک بین در ادامه ضمن اشاره ساخت عروسک های دیگر کشور ها در این نمایشگاه گفت:
در این نمایشگاه عروسک های معروف و نوستالژیکی از کشور های (مصر،ما لزی، ژاپن ،چین و ...) را ساخته ام و در معرض دید عموم قرار داده ام.
 
این مدرس تئاتر در باره تکنیک های ساخت عروسک سایه ای بیان داشت: در این نمایشگاه علاقمندان را با نحوه مفصل سازی که از مهم ترین بخش های ساخت عروسک سایه ای است آشنا می شوند به طوری که مخاطب بعد از آشنایی با این تکنیک با چگونگی حرکت اعضا عروسک ها شناخت پیدا می کند.
وی در مورد دیگر بخش های نمایشگاه تصریح کرد:  پخش گوشه هایی از فیلم "عقاب" که از ساخته های خودم است برای حاضران در نمایشگاه پخش می شود که در آن علاقمندان بیشتر با مفهوم و تکنیک سایه آشنا می شوند.
وی خاطر نشان کرد : این نمایشگاه از 24 آبان تا 2 آذر از ساعت 9 الی 13 همه روزه به جز ایام تعطیل در کانون رضوان واقع در میدان تجریش ابتدای خیابان مقصود بیک میزبان علاقمندان به رشته عروسکی است.
گفتنی است، منصور پاک بین فارغ التحصل رشته نمایش عروسکی از دانشکده هنرهای زیبا است.
وی تاکنون  نمایش های عروسکی بی شماری را به اجرا در آورده است که از آن جمله می توان به "گل بال"، "هلال مه"، "پرسش مهر"، "هملت"، "بودن یا نبودن"، "حسن کچل"، "قوز بالا قوز" اشاره کرد.
ساخت عروسک "مهتا" در شهرک الفبا و "تیزی و ریزی" از جمله آثار منصور پاک بین است./ي2
 
برچسب ها: نمایشگاه ، عروسک ، سایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار