در پی دعوت کنفدراسیون اروپایی اصناف (CES) کشورهای اروپایی تظاهرات، تعطیلی و اعتصاب عمومی در اسپانیا و پرتغال را در مخالفت با سیاست های ریاضتی آغاز کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يورو نيوز، اين دومین اعتصاب سراسری اسپانيا در فاصله کمتر از یک سال است.  آخرین تظاهرات بزرگ اسپانیا به کمتر از یک ماه پیش که در اعتراض به بودجه سال 2013 برگزار شد، بر می گردد. 
میدان "پورتا دل سول" مادرید مملو از معترضانی است که از امروز دست از کار کشیده اند.
این اعتصاب در چهارچوب تظاهرات و اعتصاباتی است که قرار است امروز در اعتراض به تدابیر ریاضت اقتصادی در سراسر اروپا برگزار شود. 

رهبران اتحادیه های کارگری در یونان و ایتالیا هم اعتصابی را برای روز اروپایی اقدام و همبستگی علیه تدابیر ریاضت های اقتصادی برنامه ریزی کرده اند.
دبیر کل سندیکای "یو جی تی" اسپانیا در این باره می گوید: وقتی پارلمان شروع به بحث و مذاکره در مورد بودجه کرد، ما به این نتیجه رسیدیم که بهترین روز برای برگزاری اعتصاب و ارائه گزارشمان روز چهارشنبه است.

دولت "ماریانو راخوی"، در نظر دارد تا سال 2014 میلادی 150 میلیارد یورو صرفه جویی کند و این اقدام فشار زیادی را به بخش بزرگی از مردم اسپانیا وارد خواهد کرد. 
این تدابیر شامل کاهش حقوق کارمندان و حقوق بیکاری، افزایش مالیات بویژه مالیات بر ارزش افزوده و کاهش بودجه بخش درمان و آموزش است. 
اسپانیا همچنین با حدود 25 درصد بیکاری، یکی از بالاترین نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی را داراست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار