دادگاه عراق دو تن از محافظان شخصي طارق الهاشمي معاون اول سابق رئيس جمهور عراق را به اتهام کار گذاشتن بمبي کنار جاده اي به اعدام محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ وکلاي مدافع اين دو نفر با غيرعادلانه خواندن دادگاه در آن شرکت نکردند.

طارق الهاشمي تاکنون چهار بار به صورت غيابي در عراق محاکمه و به اعدام محکوم شده است. وي که از عراق گريخته است اتهامات مطرح شده را عليه خود و نزديکانش داراي انگيزه هاي سياسي مي داند.

روز سه شنبه نيز شش تن ديگر از محافظان شخصي هاشمي به اعدام محکوم شده بودند. مويَد العزي رئيس وکلاي مدافع هاشمي گفت دو تن از محافظان شخصي طارق الهاشمي به اتهام انفجار بمب در ميدان مستنصريه در شرق بغداد به اعدام محکوم شدند. وي افزود :از آنجايي که راي دادگاه امري از پيش تعيين شده بود وکلاي مدافع، اين پرونده را تحريم کردند.

العزي گفت تيم وکلاي مدافع در حال بررسي تحريم نشست هاي دادگاه براي تاريخ دوم و چهارم دسامبر هستند ولي در اين زمينه تصميمي نگرفته اند.

عبدالستار بيرقدار سخنگوي دستگاه قضائي عراق از اظهار نظر درباره اين موضوع خودداري کرد. دستگاه قضائي عراق در ماه دسامبر سال قبل و همزمان با خروج نيروهايي نظامي آمريکا از اين کشور، هاشمي، رئيس دفتر و محافظان شخصي وي را به هدايت يک گروه تروريستي متهم کرد.

طارق الهاشمي در ابتدا به منطقه کردستان عراق فرار کرد و بعد با آغاز سفري منطقه اي به کشورهاي قطر، عربستان و نهايتا ترکيه رفت.

برچسب ها: اعدام ، محکوم ، الهاشمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار