ترکيه در تلاش است راز ارسال سه هزار قبضه کلت کمري مجهز به صدا خفه کن به يمن براي استفاده در ترورها در اين کشور ، بر ملا نشود .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري نهرين نت ؛‌ کشف محموله کلتهاي کمري ارسالي ترکيه به يمن به پرسشها درباره نقش سازمان اطلاعات ترکيه در فرستادن کلتهاي کمري مجهز به صدا خفه کن به  عراق دامن زده است.

 وزارت دفاع يمن اعلام کرده است سازمانهاي امنيتي يمني توانسته اند يک فروند کشتي تجاري حامل سلاح را که از ترکيه به حرکت در آمده بود در بندر عدن يمن توقيف کنند. اين سلاحها در صندوقهايي جاسازي شده و بر روي صندوقها نيز برچسبهاي مواد غذايي زده شده بود .

اين منبع افزود اين کشتي به اسم يک تاجر مجازي ثبت و محموله سلاح نيز در صندوقهاي مواد غذايي جاسازي شده بود . محموله سلاح نيز شامل سه هزار کلت کمري صدا خفه کن است که در چهارصد صندوق بيسکويت جاسازي شده بود.اين منبع گفت سازمانهاي امنيتي يمني درباره اين محموله در سطح گسترده اي تحقيق مي کنند . اين محموله امنيت و ثبات را در يمن هدف قرار داده بود .

منابع يمني گفتند اين محموله بزرگ کلتهاي کمري خطر آن را دارد که يک طرح امنيتي خطرناکي براي يمن تدارک ديده و يمن را هدف قرار داده است که هدفش اجراي موجي از ترور مسئولان يمني و مخالفان است تا اوضاع اين کشور متشنج و بر پيچيدگي هاي امنيتي آن افزوده شود اين در حالي است که حضور سازمان جاسوسي مرکزي آمريکا ( سيا ) در يمن همزمان با افزايش حضور نيروهاي آمريکايي تقويت شده است و آنها به بهانه حمايت از سفارت آمريکا و ديپلماتهاي آمريکايي بر تعداد خود مي افزايند.

دولت ترکيه که با عربستان و قطر و آمريکا ائتلاف کرده است و به همراه انگليس در طرحهاي امنيتي و سياسي خطرناکي در سوريه و  عراق دست دارد در قبال خبر وزارت دفاع يمن سکوت کرده است.

ترکيه منتظر است تا هم پيمانان آنکارا و عربستان فورا نزد رئيس جمهور يمن وساطت کنند تا جلوي بر ملا شدن اسرار اين محموله و پرونده تحقيقات دراين خصوص بسته و به سازمانهاي امنيتي يمني اجازه داده نشود در اين خصوص بيشتر از اين تحقيق کنند و از اعلام جزئيات اين ماجرا و هويت اشخاص يا گروههايي که قرار بود اين مقدار کلت کمري مجهز به صدا خفه کن را بگيرند خودداري شود.

کلتهاي کمري مجهز به صدا خفه کن بهترين سلاح براي ترور است. توقيف اين مقدار کلت کمري که در حدود سيصد و پنجاه صندوق جاسازي و بر روي صندوقها نيز بيسکويت نوشته شده بود بار ديگر پرسشهايي را درباره ميزان دست داشتن ترکيه در قاچاق چنين کلتهاي کمري به عراق مطرح کرده است.

عراق به عنوان نخستين کشور در جهان است که تروريستها در سطح گسترده اي از اين نوع کلتها براي ترورها به ويژه در بغداد استفاده مي کنند . همچنين پرسشهايي را درباره امکان دست داشتن سازمان اطلاعات ترکيه در فرستادن اين سلاح به  عراق مطرح کرده است.

اين در حالي است که سازمانهاي امنيتي عراقي هسته هاي ترور وابسته به طارق الهاشمي معاون فراري رئيس جمهور عراق را شناسايي کرده اند که از اين نوع کلتهاي کمري استفاده مي کنند.

برچسب ها: ترکیه ، سلاح ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار