نیرو‌های امنیتی فرانسه با نوع خاصی از حفاظ آهنی بخش‌های وسیعی از پاریس را مسدود کردند.

همزمان با آماده شدن پاریس برای برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی امسال، فرانسه نوع خاصی از حصار‌های فلزی را در امتداد رودخانه سن نصب کرده است که راه را بر ساکنان پاریس و گردشگران مسدود کرده است.

به گزارش العربیه، برای عبور از این حصار که کیلومتر‌ها ادامه دارد و جهت جلوگیری از حملات احتمالی تروریستی نصب شده، افراد باید QR کد روی تلفن همراه خود را نشان دهند. دریافت این کد نیاز به تکمیل یک فرم آنلاین دارد و روند بررسی و دریافت آن نیز ممکن است روز‌ها طول بکشد. 

در این میان، گردشگرانی که از قبل از این مسئله اطلاع نداشتند به دردسر افتاده‌اند. ساکنان پاریس نیز می‌گویند با وجود حصار‌ها حتی برنامه‌های مسیریاب نیز به اشتباه افتاده‌اند و نمی‌دانند باید کجا بروند. برخی از صاحبان مشاغل که داخل محوطه امنیتی هستند نیز از کاهش شدید مشتری‌ها شکایت دارند.

پاریس که بار‌ها شاهد حملات تروریستی بوده، برای میزبانی المپیک بیش از ۴۵ هزار نیروی پلیس و همچنین ۱۰ هزار سرباز را در شهر مستقر کرده است. فرانسه همچنین بزرگ‌ترین اردوگاه نظامی از زمان جنگ جهانی دوم را در پاریس ساخته است تا بتواند پاسخگوی تهدیدات امنیتی احتمالی باشد.

بازی‌های المپیک تابستانی از ۲۶ ژوئیه (جمعه هفته آینده) آغاز می‌شود و تا ۱۱ اوت (۲۱ مرداد) ادامه خواهد داشت.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار