ورزش و تربیت نیروی کار آفرین و ایجاد بستر مناسب و حمایت منطقی از کارآفرینان می تواند ظرفیت های آنان در اقتصاد کشور بالقوه نیروی انسانی جامعه را شکوفا کند.

فاتحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش کلیدی کار آفریني در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار روز کشور گفت: از آنجا که کار آفرین به عنوان یک پدیده ی نوین نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارد، باعث تضمین حیات و بقاء کشور شده و منجر به ابداع و خلق محصولات و خدمات جدیدی می شود.

وی افزود: موضوع کار آفرینی در ایران بحث جدیدی است و در سالهای اخیر توجه ویژه ای به آن شده است.

وی ادامه داد: وزارت کار و امور اجتماعی باید توسعه کار آفرینی و شناخت افراد کار آفرین را راهبرد اساسی خود قرار دهد و این سازمان باید بستر مناسبی برای رشد فرهنگ کار آفرینی و حمایت از ایده های کار آفرینان را فراهم سازد زیرا که توسعه ی این مقوله و حمایت از صاحبان ایده توسعه ی اقتصاد کشور را در پی خواهد داشت.

فاتحی گفت: با ایجاد فضای رقابتی و حمایت منطقی از فعالیت های کار آفرینان و فراهم آوردن امکانات لازم و کاهش زمان ارائه تسهیلات می توان سبب جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاری شد و از ظرفیت های بلا استفاده در اقتصاد کشور به خوبی بهره برد.

وی با اشاره بر توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی بیان کرد: در این صورت است که سهم بخش خصوصی در اقتصاد افزایش می یابد و شاهد توسعه ی فعالیتهای کار آفرینی خواهیم بود، البته باید در نظر داشت که هر سرمایه  گذاری  کار آفرین نیست و هر کار آفرینی سرمایه ی لازم برای انجام فعالیتهای کار آفرینی را ندارد./ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار