مدیرکل بندری سازمان بنادر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی کشور به بیش از ۷ و نیم میلیون تن رسید.

یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه بندری، حمل و جابه‌جایی کالاها از طریق بنادر کشور، تخلیه و بارگیری کالاها به ویژه کالاهای اساسی است که نقش موثری در تامین اقلام و نیازهای اساسی دارد. 

به گفته معاون وزیر راه وشهرسازی با استفاده از همکاران و دستگاه‌های مختلف میزان تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی افزایش یافته و این میزان در سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. در طی ۴ماهه ابتدای امسال هم این میزان  رشد چشمگیری داشته است.

در همین زمینه هم‌ عادل دریس مدیرکل بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، ‌جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲، معادل ۷ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۲۰ تن بود که در این بین جو رشد ۲۲ درصدی، ذرت رشد ۲۵ درصدی، سویا رشد ۱۱۱ درصدی، شکر رشد ۱۰۰ درصدی و روغن رشد ۴۱ درصدی داشت.

دریس اظهار کرد: میزان تخلیه سویا طی ۱۲۰ روزه نخست امسال معادل یک میلیون و ۹۳۶ هزار و ۸۲۵ تن بود که رشد ۱۱۱ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور، معادل ۱۴ هزار و ۱۱۴ تن بود.

او با بیان  اینکه میزان تخلیه شکر طی چهار ماهه نخست امسال‌ معادل ۳۳۶ هزار و ۲۷۳ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است گفت: میزان تخلیه روغن طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳ معادل ۴۲۶ هزار و ۹۳۷ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۴۱ درصدی هستیم.

وی با بیان اینکه میزان تخلیه گندم طی چهار ماهه نخست امسال معادل ۳۲۷ هزار و ۹۲۶ تن و میزان تخلیه جو نیز معادل ۷۶۱ هزار و ۱۶۲ تن بود که حاکی از رشد ۲۲ درصدی جو نسبت به مدت مشابه سال گذشته است  گفت: میزان تخلیه ذرت نیز طی مدت مذکور معادل ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۴۸۳ تن بود که حاکی از رشد ۲۵ درصدی است.

دریس توضیح داد: خروج کالاهای اساسی طی چهار ماهه نخست سال جاری شامل ۳۰۷ هزار و ۵۱۹ دستگاه کامیون و ۱۰ هزار و ۶۹۶ واگن بود که از این تعداد ۳۶ هزار و ۹۰۲ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار