طبق ابلاغیه سازمان هواپیمایی کشوری فروش چارتری بلیت هواپیما در مسیر نجف و بغداد از سوی تمامی شرکت های هواپیمایی از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همزمان با اعلام تعیین سقف  قیمت بلیت پرواز‌های اربعین در مسیر‌های نجف و بغداد  دستور العمل جدیدی برای شرکت‌های هواپیمایی تعیین شد به طوری که از ۲۴ مرداد تا۹ شهریور ماه هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی حق فروش بلیت به صورت چارتری ندارند و تمامی شرکت هواپیمایی موظف به عرضه بلیت به مسافران از طریق سایت‌های خود هستند.

همچنین طبق این دستورالعمل هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی حق ندارد مسافر را ملزم به خرید بلیت رفت وبرگشت کنند و مسافر حق انتخاب بلیت برای یک مسیر رفت وبرگشت را دارد.

در این دستورالعمل اعلام شده که شرکت‌های هواپیمایی مجاز به فروش بلیت به صورت گروهی تنها برای ۹ نفر  دارند و حق فروش بلیت بیش از این میزان را ندارند.

قیمت بلیت بزرگسال و خردسال یکسان است و بهای بلیت از مبدا تهران  ۵میلیون تومان در یک طرف و بهای بلیت در مسیر‌های سیستان و بلوچستان وکرمان، هرمزگان، فارس، مازندران، گلستان به نجف و یا بغداد  ۶میلیون تومان تعیین شده است.

براساس این گزارش پیش از این هم مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به باشگاه خبرنگاران از ممنوعیت فروش بلیت چارتری  همزمان با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما خبر داده بود گفت: فروش بلیت چارتری در مسیر‌های مختلف ممنوع است و در ایام اربعین هم در مسیر بغداد و نجف هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی حق فروش بالاتر از نرخ اعلام شده را ندارند.

 دستورالعمل ابلاغی سازمان هواپیمایی کشور 

خبرنگار:محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار