از هر جا پرس و جو کردم آماری از صدمه دیده های کردستان که روی مین ها قطع عضو شدند و یا ترکش هایی از انفجار آن را در بدن خود جای داده بودند نیافتم.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مگر اهمیتی دارد که کودکان آسیب دیده کردستان چقدر اند، و یا چقدر از آنها در حین بازی روی مین هایی که هنوز روی زمین باقی ماندن و همرنگ خاک شدند می دوند، مگر مهم است که بدانیم دختری 4 ساله که تازه داشت از زندگی اش لذت می برد الان در کنج خانه حسرت یک بار دیگر راه رفتن را می کشد، اصلاً چه دخلی به ما دارد که پسر بچه ای هنوز نتوانسته یک شب از درد ترکش آسوده بخوابد.

بعضی ها به من گفتند بی خیال، از این اتفاقات در دنیا زیاد است و اگر ما بخواهیم برای هر کدام اذیت شویم که دیگر نمی توانیم زندگی کنیم، من هم می گم راست می گویند، ولش کن چون انسانیت و عواطف پاک انسانی ما در دنیای مجازی خود تنها گذاشته و ما را در خودش غوطه ور ساخته تا دیگر نفهمیم هم بازی بچه های کردستان ترکش است.

ولی فکر کنم یک نفر از درد این کودکان با خبر بوده و می دانست چه در دل های آنان می گذرد زیرا خود دل شکسته ی این جریان بود به پیشش رفتم... حاجی خوبی؟ گفت: خدا رو شکر... حاجی مشکلی نداری؟ خیر الحمد ا.. حاجی شوخ طب بود و بعد از کلی حرف گفتم حاجی از بچه های روی مین رفته تو کردستان خبر داری؟ سکوتی کرد، سکوتی چند دقیقه ای که شاید فریادش دل هر سینه ای را می شکافت و بعد آهی کشید و گفت: حیف که دیگر از زمان جنگ به بعد این تخت مرا تنها نمی گذارد و پاهایم دیگر مرا یاری نمی دهند و گرنه شتابزده به سوی آنان می دویدم چون درد دل شکسته را دل شکسته می داند و رو به من کرد و با بغضی که به سختی فرو می برد گفت:تو هم به دیگران گله نکن ما به خدا معامله کرده ایم نه با مردم ولی چه بگویم دلم پیش از خودم به حال آن کودکان می سوزد که به خاطر سهل انگاری دیگران در اول کودکی به درد ما دچار شوند و مردم هم تقصیر ندارند زیرا تا به حال به این وضعیت در نیامده اند تا بدانند این درد، سخت ترین درد دنیاست، حاجی این را گفت و دیگر از حال رفت و سریعاً دکترها مرا از اتاق بیرون کردند و من با دلی پر از حسرت از قلب دریایی حاجی آن را بدرود گفتم اما.../ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار