عمليات نوسازي بافت هاي فرسوده در محله سيروس تهران توسط انبوه سازان از دو ماه قبل آغاز شده و هم اکنون در فاز دوم زمين ها در مرحله تملک قرار دارند.

ايرج رهبر در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به 3 اصل اساسي در نوسازي بافت هاي فرسوده گفت: مشارکت، معاوضه و اعطاي وام وديعه به ساکنان از جمله روش هاي مهم در نوسازي بافت هاي فرسوده است.

وي ادامه داد: دولت درصدد است با مشارکت ساکنان بافت هاي فرسوده طرح جديدي به نام طرح کليد به کليد را اجرايي کند.

رئيس کانون سراسري انبوه سازان با بيان اينکه در اين طرح به ازاي هر مترمربع 1.2 مترمربع به مالکان واگذار مي شود گفت: مالکان مي توانند به ازاي هر 100 مترمربع 120 متر واحد مسکوني تحويل بگيرند.

وي با اشاره به اينکه ما سازندگان بايد براي اجراي طرح مورد نظر واحدي به همان متراژ داشته باشند افزود: سازندگان در صورت اجراي اين طرح بايد به مالکان معوقه و يا واحدي در همان محل سکونت براي سکونت ارايه دهند.

رهبر در ادامه تصريح کرد: طرح اوليه کليد به کليد در محله سيروس واقع در منطقه 12 با 300 واحد توسط انبوه سازان آغاز شده است.

رئيس کانون سراسري انبوه سازان با بيان اينکه در حال حاضر نمي توان قيمت مشخصي براي هر کدام از واحدهاي نوسازي شده اعلام کرد افزود: هزينه هاي مربوط به اين واحدها بايد پس از ساخت و با احتساب سه فاکتور هزينه تملک، زمين و اجرا به قيمت کارشناسي روز محاسبه شود.

وي در ادامه اظهار داشت: اجراي طرح کليد به کليد و نوسازي بافت هاي فرسوده نقش موثري در کنترل و کاهش قيمت مسکن دارد.

رهبر در پايان خاطرنشان کرد: در صورتي که واحدها به صورت نوسازي شده و با عرضه زياد همراه باشند کاهش قيمت مسکن را خواهيم داشت./عب
برچسب ها: فاز دوم ، کلید ، محله ، بافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار