با توجه به اهمیت بخش مقاوم‌سازی و بهسازی بافت فرسوده حدود 200 هزار واحد مسکونی در سال 91 مقاوم‌سازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان معاون وزیر راه وشهرسازی گفت:شرکت عمران و بهسازی شهری در حال حاضر با جدیت پیگیر نوسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده و همچنین توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در سطح استان است و باید گفت که در این زمینه تسهیلات مطلوبی دراختیار متقاضیان قرار گرفته است.

کیان‌پورافزود: به طور کلی 72 هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور وجود دارد که از این مساحت حدود 7 هزار هکتار آن مقاوم‌سازی شده و باید به این نکته اشاره کرد که در 72 هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور، جمعیتی بالغ بر 8 میلیون نفر سکونت دارند که عدد قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: حدود 30 درصد از جمعیت کشور در 20 درصد بافت شهری در سطح کشور هستند که نشانگر لزوم ساماندهی هرچه سریع‌تر این مناطق است و از طرفی باید گفت برای مقاوم‌سازی هر هکتار از بافت فرسوده حدود 10 میلیارد تومان هزینه باید در نظر گرفته شود که عدد، عدد بزرگی است و نیازمند مشارکت و همکاری همه مسئولان در استان در سطح کشور است.

این مقام مسئول از افتتاح 120 هزار واحد مسکونی در بحث مقاوم‌سازی در سطح کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود 81 هزار واحد به مراحل پایانی رسیده و آماده بهره‌برداری است و 39 هزار واحد نیز تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید./س

برچسب ها: مقاوم ، سازی ، واحد ، مسکونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.