رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در دولت نهم و دهم یک میلیون و پانصد هزار واحد روستایی مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حسن قدمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب افزود: اصل مقاوم سازی یکی از مهمترین اقداماتی است که تا کنون در دولت نهم و دولت صورت گرفته و موجب کاهش تلفات جانی و مالی در بلایای طبیعی می شود.

معاون وزیر کشور با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشورمان اظهار داشت: کشور ما بنا به موقعیت جغرافیایی یکی از کشورهای حادثه خیز دنیا می باشد و از 42 مورد حادثه طبیعی حدود 32 حادثه در کشور رخ می دهد.

وی عنوان کرد: زلزله، سیل، خشکسالی، سرمازدگی و بیماری های مختلف از جمله حوادث عمده ی است که در کشور روی می دهد و همچنین به این موارد در سال های اخیر آتش سوزی جنگل ها را نیز باید افزود.

قدمی تصریح کرد: علاوه بر برنامه ریزی های مسئولان مردم نیز باید کوشا بوده و دستورات مسئولان را به اجرا درآورند و برای کاهش اثرات بلایای طبیعی پیش قدم باشند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: کشور ما زلزله خیز است ولی قدرت زلزله آن قدر نیست که خساراتی را متحمل شویم اما به دلیل رعایت نکردن اصول ساخت و ساز و نظارت جدی بیشترین خسارات و تلفات ما با زلزله های 5 و 6 دهم ریشتر صورت می گیرد.

قدمی با تاکید بر اینکه 14 کارگروه اصلی به وظایفشان در سازمان مدیریت بحران کشور عمل می کنند خاطر نشان کرد: 72 هزار هکتار بافت فرسوده در سراسر کشور داریم که از این مقدار سه هزار هکتار بافت فرسوده در تهران می باشد که مشکل اصلی مقاوم سازی و نوسازی بافت های فرسوده در کلان شهرها خصوصا تهران تملک املاک می باشد که در این خصوص باید کار فرهنگی صورت گیرد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار