شهردار گرگان گفت: گرگان در سال 1404 به شهری پیشرو در فناوری اطلاعات در سطح منطقه شمال کشور تبدیل خواهد شد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، ابراهیم کریمی صبح امروز در جمع کارشناسان شهرداری گرگان اظهار داشت: گرگان همان طوری که در فرهنگ و ادب سرآمد کشور است باید در عمران و آبادانی، زیبایی و شادابی و امکانات نیز در زمره شهرهای سرآمد قرار گیرد.

وی به بخش‌های مختلف عملکرد عمرانی شهرداری گرگان اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای توسعه شهر، هدایت و دفع آب‌های سطحی و تاسیسات حفاظتی، بهبود عبور و مرور شهری، مهندسی ترافیک، فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی، ایجاد تاسیسات درآمدزا، احداث ساختمان‌های اداری و خدماتی و اقدامات مالی، بودجه و نیروی انسانی از جمله عملکردهای عمرانی شهرداری است.

شهردار گرگان با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت گرگان بالغ بر 320 هزار نفر است، خاطرنشان کرد: جمعیت شهر گرگان در سرشماری سال 85 حدود 175 هزار نفر بوده که رشد حدود 183 درصدی را نشان می‌دهد.

کریمی اضافه کرد: همزمان با رشد جمعیت، کمبودهای فراوان گذشته و اضافه شدن تعدادی از روستاهای حاشیه شهر و نیازهای بیشتر به فضاها و امکانات عمـومی برای پاسخـگویی به خواسته‌های عمرانی و خدمـاتی، ضرورت برنامه‌ریزی توسعه شهری را به منظور تامین منابع و تملک پرحجـم املاک دو‌چندان کرده است.

وی در خصوص بالاترین و مهم‌ترین هزینه 13 سال گذشته شهرداری گرگان ادامه داد: این هزینه برای خرید املاک واقع در طرح توسعه معابر، فضاهای سبز و تامین پارکینگ‌های عمومی و فضاهای مورد نیاز شهر بوده که برآورد املاک خریداری شده به قیمت امروز بیش از یک‌هزار میلیارد ریال و در مقایسه با شهرهای همطراز خود فوق‌العاده بوده است.

به گفته کریمی، شهرداری گرگان از این حیث یک دوره افتخارآمیز را طی کرده است به طوری که در سال‌های آینده اهمیت و تاثیر این اقدامات بیشتر به چشم خواهد آمد.

شهردار گرگان با اشاره به فعالیت‎های پژوهشی و مطالعاتی اضافه کرد: تهیه برنامه چشم‌انداز 15 ساله گرگان به نام گرگان 1404، طرح جامع شهر، طرح جامع حریم شهر، طرح تفصیلی بافت قدیم شهر، طرح توسعه و بهسازی بافت فرسوده شهر و مطالعه دیتا سنتر و سرور روم توسعه شبکه فیبرنوری شهرداری گرگان از جمله این فعالیت‌ها است.

کریمی مطالعه و تهیه طرح تفرجگاهی در محورهای ناهارخوران، النگدره و هزارپیچ برای اعمال مدیریت این اماکن توسط شهرداری را از دیگر فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی برشمرد./ج1

برچسب ها: گرگان ، اطلاعات ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.