معاون عمرانی استانداری استان مركزی گفت: 65 درصد منازل بافت روستایی و بیش از 55 درصد بناهای شهری این استان مقاوم نیست و با زلزله های شدید تخریب می شود.

بازوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: تاكنون تنها 24 هزار واحد از 101 هزار واحد مسكونی روستایی استان مركزی مقاوم سازی شده و استحكام بخشی و احیای چهار تا شش هزار واحد مسكونی فرسوده استان در سال در برنامه است.

وی ادامه داد: علاوه بر 55 درصد بافت شهری استان كه نیاز به مقاوم سازی دارد 15 درصد بناهای حاشیه شهرها نیز با غیراستاندارد و مقاوم نیستند كه باید احیا شوند.

معاون عمرانی استانداری استان مركزی بیان كرد: قانون بیمه اجباری كارگران كه در بدو ساخت پرداخت حق بیمه برای هر متر مربع مسكن روستایی را 35 هزار ریال و در شهرها 80 تا یكصد هزار ریال تعیین كرده در استقبال از طرح مقاوم سازی بناهای فرسوده آثار منفی دارد و می طلبد سیاست های تشویقی خاص در این بخش لحاظ شود.

بازوند، بافت های فرسوده را چالش جدی كشور در بحران ها دانست و عنوان كرد: احیای زیرساخت ها در هر هكتار بافت فرسوده، 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و این مهم جدا از هزینه های ساخت و ساز است كه با منابع محدود نیازمند تدبیر و مدیریت قوی در حوزه صنعت ساختمانی است.

معاون عمرانی استاندار استان مركزی توضیح داد: سالانه 300 میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت های بافت فرسوده در این استان تخصیص می شود كه با این اعتبارات تنها حدود چهار درصد از 10 درصد تعهد احیای بافت فرسوده امكان پذیر است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.