رئيس کانون سراسري انبوه سازان گفت: فولاد در سه ماه گذشته با افزايش 100 درصدي و سيمان رشد 20 درصدي قيمت را شاهد بوده است.

ايرج رهبر در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه بازار مسکن در حال حاضر در رکود و تورم به سر مي برد گفت: بازار خريد و فروش مسکن طي ماه هاي اخير در رکود است.

وي با اشاره به اينکه افزايش قيمت مصالح ساختماني تاثيرگذار در بازار مسکن است گفت: واحدهاي مسکوني که در سطح شهر ساخته مي شود تاثيرپذير از افزايش قيمت مصالح ساختماني است.

رئيس کانون سراسري انبوه سازان در ادامه تصريح کرد: واحدهاي مسکوني لوکس و واحدهايي که قيمت زمين در آنها بسيار زياد است تحت الشعاع افزايش قيمت مصالح ساختماني نيستند.

رهبر با بيان اينکه قيمت فولاد در طي 3 ماه اخير افزايش صد در صدي داشته است افزود: سيمان با 20 درصد افزايش قيمت مشکلاتي در بخش ساخت و ساز ايجاد کرده است.

رئيس کانون سراسري انبوه سازان در ادامه اظهار داشت: نوسانات اخير در بازار ارز و سکه موجب افزايش قيمت طلا در بخش آهن آلات و فولاد شده است.

وي با بيان اينکه افزايش قيمت مصالح ساختماني موجب کاهش ساخت و ساز مسکن شده است افزود: اين افزايش قيمت به ضرر توليدکنندگان و سازندگان مسکن است و کاهش بسياري در اين بخش ايجاد مي کند.

رهبر در پايان خاطرنشان کرد: هر تغيير و تحولي که در کل اقتصاد ايجاد مي شود در رکود و رونق ساخت و ساز و بازار مسکن تاثيرگذار است./عب
برچسب ها: انبوه سازان ، قیمت ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار