خیلی از تهرانی ها چند ماهی هست که منتظر شنیدن خبرهای جدید وآغاز زمان ثبت نام این طرح بزرگ وي‍‍ژه مسكن هستند در این گزارش سعی شده اطلاعاتي در خصوص اين طرح داده شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پس از طرح موفق مسکن مهر، وزیر راه و شهر سازی در چند ماه اخیر از آغاز دور جدید ساخت ساز ها با نام مسکن ویژه تهران خبر داد .

این خبر تقریبا برای کسانی که تمایل چندانی برای زندگی در مسکن مهر نداشتند خیلی خوشحال کننده بود.

نزدیکي به مرکز شهر و از همه مهمتر استفاده از امکانات بیشتر اهميت طرح فوق را دو چندان كرده است .

حسن محتشم در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه طرح مسكن اقشار متوسط پس از دو سال پيش به پيشنهاد انبوه سازان اجرايي شده است ، گفت: 200 هزار واحد مسكن در 4 نقطه تهران، از جمله تهرانسر، حكيميه تهرانپارس، پرديس و چيتگر در حال آماده سازي است.

به گفته بسیاری از مسولان واحدهای مسکن مهر ویژه از نظر نمای بیرونی و داخلی تفاوت های عمده ای با واحدهای دیگر دارد.

از آنجایی که زمین این واحدها همانند دیگر مسکن های مهر از سوی دولت تامین می شود، بنابراین در زمره مسکن مهر 99 ساله به شمار می رود و تنها اعیانی آن به نام متقاضی خواهد بود.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن هم در این خصوص گفته است: شناسايي نقاطی در داخل شهر انجام شده که در حال حاضر در مرحله رفع معارض هستيم ، بنابراین هنوز میزان زمین اختصاص یافته به این طرح مشخص نیست.

آماده سازي 80 هزار واحد مسكن اقشار متوسط در پرديس

محتشم در ادامه با بيان اينكه در سال جاري 80 هزار واحد مسكوني در پرديس در حال آماده سازي است ، گفت: از اين تعداد 35 هزار واحد توسط شركت تركيه كوزوو در حال ساخت است و 35 هزار واحد ديگر در مرحله انتخاب انبوه ساز است همچنين 10 هزار واحد هم در اختيار انبوه سازان تهران قرارداد كه ساخت واحدها را آغاز كرده است.

وی در ادامه تصريح كرد: 80 هزار واحد مسكن اقشار متوسط در دو طرح به صورت مسكن مهر و مسكن لوكس ساخته مي شود.

این در حالی است که وزیر راه وشهرسازی و رئیس کانون سراسری انبوه سازان تعداد واحدهای ساخته شده در پردیس را 75 هزار واحد عنوان کرده بود.

مسکن ویژه تهران متری چند؟؟؟

محتشم در خصوص قیمت های این واحدها اظهار داشت: مسکن مهر ویژه با قيمت هر متر مربع 330 و 500 هزار توماني به فروش مي رسند به اين صورت که 330 هزارتومان بدون تکمیل امکانات به متاقضی تحویل داده میشود اما 500 هزار تومان با تکمیل تمامی واحدها از سوی انبوه ساز به متاقضیان تحویل داده میشود.

زمان ثبت نام کی هست؟

سازمان مسكن‌وشهرسازي استان تهران ماه گذشته با اعلام دو فراخوان خطاب به انبوه‌سازان، براي انتخاب پيمانكار حائز صلاحيت ساخت واحدهاي مسكوني ويژه اقدام كرد طوري كه هم‌اكنون گروهي از انبوه‌سازان در تهرانسر مقدمات تجهيز كارگاه را شروع كرده‌اند ؛ هنوز هيچ ضوابط و مقرراتي براي نحوه ثبت‌نام از متقاضيان مسكن‌ويژه تدوين نشده است. اما تا يكي دوماه آينده با تدوين ضوابط، ثبت‌نام بعداز فراخوان آغاز خواهد شد.

همچنین عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان در خصوص زمان ثبت نام متقاضیان گفته است : درحال حاضر در مرحله انتخاب کارگزار و ساماندهی هستیم.

اما در حال حاضر اولویت با کسانی است که درمسکن مهر شهر پردیس درلیست انتظار قرار داشتند.

هزینه آماده سازی مسکن ویژه پردیس گران تر از دیگر واحدها

ايرج رهبر رئيس كانون سراسري انبوه سازان در خصوص ساخت مسکن ویژه در تهران، گفته است : واحدهای مسکن ویژه همانند دیگر واحدهای مسکن مهر است با این تفاوت که در بخش نازک کاری و کیفیت ساخت از مسکن مهر تکمیل تر هستند.

وی بابیان اینکه قیمت این واحدها به نسبت آماده سازی برای ساخت تعیین می شود، افزود: اگر آماده سازی زمین ها هزینه بیشتری داشته باشد قیمت واحدها را افزایش می دهد اما اگر بخشی از این زمین ها هزینه زیادی نداشته باشند بطور حتم تاثیر زیادی بر قیمت نهایی نخواهد داشت.

رهبر با اشاره به اینکه هزینه آماده سازی در شهر جدید پردیس گران تر از 3 نقطه دیگر مشخص شده برای این طرح است، بیان کرد: زمین در این منطقه عادی نیست و هزینه زیادی دارد تا به مرحله ساخت برسد بنابراین قیمت آن به همراه افزایش کیفیت در ساخت، بالاتر از دیگر واحدهای مسکن ویژه در تهران است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان افزود: دولت در حال حاضر مشغول رفع معارض این زمین ها در تهران است که پس از حل مشکلات، آنها را در اختیار انبوه سازان برای ساخت قرار مي دهد .

گزارش از محبوبه كباري

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار