رئيس اتحاديه انبوه سازان كشور اعلام كرد: طرح مسكن مهر ويژه راهي براي تثبيت قيمت و تقاضاي مسكن در كشور است.

ايرج رهبر در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه اجراي طرح مسكن مهر توانسته بخشي از نياز مسكن را در كشور پاسخگو باشد گفت: اين طرح توانسته نيازهاي دهك هاي پايين جامعه را در جهت تثبيت قيمت و تامين مسكن را تا حدي مرتفع سازد ولي براي دهك هاي نسبتا توانمند به علت نبود برنامه مناسب براي اين قشر خاص مشكلاتي به وجود آورده كه مي توان به عدم هماهنگي پيش عرضه و تقاضا در مقابل نيازهاي اين قشر اشاره كرد كه باعث بروز افزايش قيمت در اين مورد شده است.
وي ادامه داد: به طور معمول نبود عرضه و تقاضا در مسكن باعث بروز مشكلاتي چون نامتوازن بودن عرضه و تقاضا و نياز روز، انباشت تقاضا اشاره كرد كه اين عوامل قيمت مسكن را افزايش مي دهد.
رهبر در ادامه با اشاره به اجراي طرح مسكن ويژه در استان تهران و كلان شهرها گفت: زمستان سال گذشته طرحي به وزير راه و شهرسازي مبني بر ساخت مسكن مهر ويژه ارائه شد كه اقدامات اوليه آن در حال بررسي و اجراست و اين طرح در 4 نقطه شهر تهران اجرا مي شود.
وي اضافه كرد: اجراي اين طرح كه حدود 200 هزار واحد است مي تواند در جهت تثبيت قيمت و تقاضاي مسكن در كلان شهري همانند تهران تاثير به سزايي داشته باشد.
وي در پايان به برخي از ويژگي هاي مسكن مهر ويژه اشاره كرد و افزود: نزديك بودن يا به تعبيري داخل محدوده بودن، تغيير در اتمام ساخت و استفاده از امكاناتي همچون كولر، پكيج و كابينت به صورت كامل از مزيت هاي اين طرح است.
لازم به ذكر است: مراحل اوليه اين طرح در شهر جديد پرديس كه حدود 80 هزار واحد است در حال  اجراست./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار