نخستين مرکز هوانوردي عمومي شمال غرب کشور در اروميه آغاز به کار کرد.

 
به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مرکز هوانوردي عمومي اروميه که ' آريا سبکبال ' نامگذاري شده ، پنجمين مرکز هوانوردي عمومي کشور است که تا کنون به بهره برداري است.
مرکز هوانوردي آريا سبکبال در زمينه آموزش خلباني و گردشگري فعاليت دارد و خدمات هوانوردي عمومي مانند نقشه برداري هوايي، حفاظت از محيط زيست، کنترل ترافيک ، و بازبيني خطوط انتقال نيرو را ارائه مي کند.
آقاي غلامي  مدير هوانوردي عمومي سازمان صنايع هوايي کشور  در آئين افتتاح اين مرکز گفت:در حال حاضر 56 فرودگاه اصلي در کشور وجود دارد که استفاده از ظرفيت هاي خالي اين فرودگاه ها در قالب بهره برداري از مراکز هوانوردي  عمومي باعث اقتصادي شدن فعاليت فرودگاه ها خواهد شد.
اقاي گلزان مدير عامل مجموعه هوانوردي آريا سبکبال هم از آغازفعاليت آموزشي اين مرکز با 4 فرورند هواپيماي فوق سبک و کادري  مجرب خبر داد و افزود:ارائه خدمات هوانوردي عمومي در کنار ارائه خدمات آموزشي  از مهم ترين اقدامات  اين مرکز خواهد بود.
پرهيزکار مدير عامل فرودگاه هاي آذربايجان غربي  هم افزود: هم اکنون  بيش از 600 باند نشست و برخاست هواپيماهاي کوچک در کشور وجود دارد که با آماده سازي آنها  امکان بهره برداري گسترده از آنها در بخش هوانوردي عمومي وجود دارد.
وي گفت : با توسعه و شکل گيري اين بخش از هوانوردي کشورمان ، عموم اقشار جامعه مي توانند از مزاياي اختصاصي آن بهره مند شوند و اشخاص و صاحبان صنايع خواهند توانست با استفاده از امکانات فرودگاهي با هواپيماهاي کوچک دو تا شش نفره در سطح کشور تردد کنند.
به گفته پرهيزکار در حال حاضر دو فروند هواپيماي کوچک در اين مرکز آماده ارائه خدمات هستند و نزديک به 20 نفر نيز دوره هاي آموزش خلباني را فرا گرفته اند.

برچسب ها: هوانوردی ، شمال ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار