تأکید "الاخضر الابراهیمی" فرستاده سازمان ملل درباره وجود مشکلاتی در مأموریتش، به دلیل شناخت او از کشورهایی است که مأموریت فرستاده قبلی را ناکام گذاشتند، و همچنان به دنبال تضعیف سوریه هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛‌ "عبدالله منینی" ،  نویسنده و پژوهشگر سوری اظهار داشت: الاخضر الابراهیمی مأموریت خود را دشوار خواند، زیرا او کاملا از مشکلاتی که کوفی عنان با آنها مواجه شد و موانعی که برخی کشورها در مسیر مأموریتش ایجاد کردند آگاه است.

وی افزود: قطر احتمال موفقیت مأموریت عنان را 3 درصد اعلام کرد، و همه تلاش خود را به کار گرفت تا احتمال موفقیت عنان از این مقدار فراتر نرود.

منینی گفت: اجرای همه بندهای 6 گانه کوفی عنان از سوی دولت سوریه همه را غافلگیر کرد، چرا که سوریه اراده ای واقعی برای به نتیجه رساندن این مأموریت دارد.

این نویسنده سوری ادامه داد: برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس، برای خدمت به طرح وهابی و صهیونیستی، در حال اجرای سیاست زمین های سوخته در سوریه هستند؛ آنها از مخالفان مسلح که در حال تخریب، قتل و استفاده از مردم بعنوان سپر انسانی هستند حمایت می کنند.

وی با اشاره به نشست 4 جانبه ایران، عربستان، ترکیه و مصر در قاهره، گفت: حضور کشور راهبردی و مهمی مانند ایران که خواستار حفظ امنیت و سلامت ملت سوریه است و با دخالت خارجی در این کشور مخالفت می کند، بسیار مهم است.

الاخضر الابراهیمی پنج شنبه گذشته برای مأموریتی سه روزه وارد دمشق شد. وی امروز با رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

برچسب ها: ابراهیمی ، غربی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار