يک کارشناس آمريکايي تصريح کرد تظاهرات گسترده مسلمانان، کيفرخواست عليه امپرياليسم و سياستهاي آمريکا است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي،
رئالف شوئنمن گفت:« پس از انتشار فيلم توهين آميز درباره پيامبر اسلام(ص) شاهد قيام و خيزش در شماري از کشورهاي اسلامي هستيم . مصر ، يمن، ليبي، عراق ،الجزاير، اردن، ايران ، سودان ، مغرب ، اردن و بنگلادش از جمله کشورهايي هستند که به ساخت اين فيلم به شدت اعتراض کرده اند. اين تظاهرات به منزله کيفرخواستي بزرگ برضد امپرياليسم و سياستهاي دولت آمريکا و استثمار غربي در منطقه است. نبايد فقط به اين فيلم توجه کرد بلکه بايد بخاطر داشت که اين فيلم بخشي از روند طولاني و قديمي سياهنمايي اسلام و مسلمانان و کشورهاي منطقه خاورميانه و اطراف آن است. حوادث يازده سپتامبر نيز براي اين منظور بود که نشان داده شود مسلمانان خطرناک و تروريست هستند.

درواقع،يازده سپتامبر عمليات دستگاههاي اطلاعاتي آمريکا و اسرائيل بود تا بهانه و توجيهي براي اجراي برنامه هاي امپرياليستي بوجود بيايد. در همين راستا تحقير مسلمانان از مدتها قبل مدنظر آمريکا بوده است. شکنجه و تحقير زندانيان در زندان ابوغريب عراق در همين راستا بود. سوزاندن قران و هتک حرمت به اجساد افغانها از جمله ديگر اقداماتي است که در اين زمينه صورت پذيرفته است. امپرياليسم همه اين کارها را انجام مي دهد تا بتواند به اهداف خودش برسد و منابع و ثروتهاي اين کشورها را در کنترل خودش داشته باشد.»

شوئنمن در ادامه افزود:«بايد توجه داشت که اشغالگري آمريکا در عراق و تجاوز به اين کشور به کشته شدن يک ميليون عراقي و ويراني گسترده در منطقه منجر شد. همين سابقه اقدامات آمريکا در منطقه سبب شده است تظاهرات گسترده اي برپا شود و اين تظاهرات اقدامات امپرياليستي آمريکا را در منطقه نشانه گرفته است. در اين ميان بايد به روابط آمريکا با جريانهاي افراطي بنيادگرا توجه داشت. رابطه آمريکا با القاعده در اين زمينه کاملا گويا است. آمريکا در دهه هزار ونهصدو هشتاد از القاعده در افغانستان برضد اتحاد جماهير شوروي سابق بهره گرفت و همين کار را در ليبي هم انجام داد.

 آمريکا سالها با معمر قذافي رهبر سابق ليبي همکاري داشت اما وقتي انقلاب مردمي شروع شد، آمريکا از طريق القاعده تلاش کرد انقلاب مردم ليبي را به نفع خودش مصادره و آن را در مسيري هدايت کند که مدنظر دارد. آمريکا و عربستان سعودي به عناصر القاعده در ليبي سلاح داده اند يعني دقيقا همان کاري که در سوريه انجام داده اند. سفير آمريکا در ليبي با تسليحاتي کشته شده است که آمريکا وارد اين کشور آفريقايي کرده است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار