استاد روابط بين الملل در دانشگاه پاريس تاکيد کرد غربيها براي جلوگيري از شکست طرح خود در سوريه به دنبال کمک بيشتر تسليحاتي به مخالفان سوري هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الميادين، "عيسي الايوبي" در گفتگو با شبکه تلويزيوني الميادين، تصريح کرد: غربيها به عملي کردن طرح خود براي تغيير ساختار خاورميانه ادامه مي دهند. نظام سوريه بر خلاف پيش بيني غرب هنوز سرنگون نشده و ارتش همچنان يکپارچه است. اين شرايط شکست بزرگي براي غرب است. به همين علت غربيها به دنبال کمک تسليحاتي بيشتر به مخالفان سوري هستند. 

الايوبي افزود: سازمان اطلاعات فرانسه از همان ابتداي ناآراميها در سوريه فعاليت خود را آغاز کرد و برهان غليون و بسمه قضماني در واقع از جمله عناصر سازمان اطلاعات فرانسه بودند که وارد شوراي ملي مخالفان سوريه شدند. اين دو نفر به همکاري با سازمان اطلاعات فرانسه معروف هستند. فرانسويها و عناصر وابسته به آن در شوراي ملي مخالفان سوريه از همان ابتدا مسئله سرنگوني نظام سوريه را مطرح کردند و به هيچ وجه به دنبال اصلاحات در آن نبودند. غربيها تا زماني که کساني وجود داشته باشند که به نمايندگي از آنها در سوريه بجنگند، هواپيماهاي خود را اعزام نخواهند کرد. افراد مسلح که از کشورهاي مختلف به سوريه مي آيند در واقع قرباني اجراي طرح آمريکا در اين کشور هستند. مخالفان سوري هيچ طرح و برنامه مشخصي براي آينده اين کشور مطرح نکرده اند. 

وي اضافه کرد: حدود دويست گروه مسلح در سوريه فعاليت مي کنند که در عمل از نظر سازماندهي و ايدئولوژيک ارتباطي با يکديگر دارند. گفتگو تنها راه حل بحران سوريه است و ادامه خونريزيها هيچ چيزي را حل نمي کند.
برچسب ها: غرب ، مخالفان ، سوریه ، تسلیحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار