معاون وزير راه و شهرسازي گفت: با اجراي طرح ملي مهر ماندگار و با توجه به استقبال مردم از اوراق مشاركت وزارت راه و شهرسازي، امسال سالي متفاوت در توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل كشور است.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور،احمد صادقي با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود براي توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل در كشور گفت: با توجه به رشد جمعيت و افزايش سالانه تعداد خودروها، احداث راه‌هاي جديد و بهسازي آن يكي از مهم‌ترين كارهايي است بايد انجام شود.

وي اضافه كرد: با توجه به ظرفيت‌هاي موجود يكي از وظايف ما اولويت‌بندي براي اجرا و به نتيجه رساندن پروژه‌هاي مختلف است. با اجراي طرح ملي مهر ماندگار و با توجه به استقبال مردم از اوراق مشاركت وزارت راه و شهرسازي، امسال سالي متفاوت در توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل كشور است.

معاون وزير راه و شهرسازي علاوه بر تأكيد بر ظرفيت‌هاي موجود در كشور جهت احداث راه‌هاي جديد گفت: شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور در سال جاري بيش از يك‌هزار كيلومتر راه اصلي در دست احداث دارد كه اين ميزان با اعتبارات در نظر گرفته شده از محل طرح ملي مهر ماندگار تا بيش از 1500 كيلومتر افزايش خواهد يافت.

وي در ادامه تصريح كرد: با توجه به توان اجرايي، فني و مهندسي موجود، در صورتي كه اعتبارات جديدي در اين حوزه در نظر گرفته شود ظرفيت اجراي پروژه‌هاي راه اصلي در كشور تا بيش از 2 هزار و 100 كيلومتر افزايش خواهد يافت.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه با تأكيد بر اهميت حضور و مشاركت مردم در اين عرصه گفت: به دليل گستردگي و پرهزينه بودن پروژه‌ها، احداث زيرساخت‌هاي حمل و نقل تنها با اعتبارات دولتي امكان‌پذير نيست و توسعه اين عرصه با حضور بخش خصوصي و مشاركت مردمي تسريع مي‌يابد.

صادقي در اين خصوص افزود: خوشبختانه استقبال مردمي از اوراق مشاركت وزارت راه و شهرسازي باعث تسريع در روند بسياري از پروژه‌ها شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار