يک سخنگوي ارتش سودان جنوبي اعلام کرد شورشيان با حمله به کاروان ارتش سودان جنوبي در استان جونگلي دست کم بيست و چهار سرباز را کشتند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري رويترز ؛ سودان جنوبي سال گذشته و پس از جنگ داخلي ده ساله با خرطوم که سبب کشته شدن حدود دو ميليون نفر شد از سودان اعلام استقلال کرد. دولت سودان جنوبي که توسط جنگجويان چريکي سابق اداره مي شود پس از اعلام استقلال بر سر کنترل برخي مناطق با خرطوم مي جنگد.

فيليپ آگوئر سخنگوي ارتش سودان جنوبي اعلام کرد گروهي به رهبري ديويد يائو يائو - يکي از شبه نظامياني که با دولت مي جنگد - به کاروان دويست نفره ارتش سودان جنوبي در نزديکي منطقه پيبور استان جونگلي  حمله کردند .

او گفت در اين حمله دوازده سرباز زخمي و هفده تن ديگر ناپديد شدند. آگوئر گفت اين سربازان براي تحقيق درباره گزارش هايي مبني بر اين که يائو يائو در اين منطقه مشاهده شده است به آنجا اعزام شده بودند. او گفت فکر مي کند جوانان قبيله مورله - که در مقابل تلاش هاي دولت براي بر زمين گذاردن سلاح هايشان مقاومت مي کنند - به شورشيان پيوسته اند .

سودان جنوبي در واکنش به خشونت هاي داخلي در استان جونگلي - بزرگترين استان اين کشور- که قبل از استقلال سودان جنوبي آغاز و سبب کشته شدن هزاران تن شد، تلاش ها براي خلع سلاح اين استان را آغاز کرد .

سازمان ملل متحد اعلام کرد در حمله حدود هفت هزار تن از جوانان مسلح قبيله لو نوئر به روستاي مورله در منطقه پيبور در ايان سال گذشته حدود نهصد نفر کشته شدند.

هفته گذشته ديده بان حقوق بشر در گزارشي اعلام کرد سربازان سودان جنوبي در تلاش براي خلع سلاح منطقه به غير نظاميان تجاوز کردند، آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند  و بسياري از آنان را کشتند. دولت سودان جنوبي اين اتهامات را رد مي کند.

برچسب ها: سودان ، شورشی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار