عضو کميسيون امنيت ملي با اشاره به سفر محمد مرسي به تهران براي شرکت در اجلاس عدم تعهد گفت: اين سفر خط بطلاني بر تلاش‌هاي رژيم صهيونيستي مبني بر عدم برقراري ارتباط بين تهران و قاهره است.

محمد‌حسن آصفري نماينده مردم اراک و کميجان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره سفر محمد مرسي رئيس‌جمهوري مصر به ايران براي شرکت در اجلاس عدم‌تعهد، گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران اين اولين‌بار است که يک شخصيت بلند‌پايه ازکشور مصر به جمهوري‌ اسلامي ايران سفر مي‌کند، لذا سفر محمد مرسي رئيس‌جمهور مصر به ايران براي دو کشور در بحث مبادلات اقتصادي، سياسي، فرهنگي بسيار مهم است.

وي در ادامه افزود: از آنجايي که مشترکات بسيار زيادي بين جمهوري اسلامي ايران و کشور مصر وجود دارد اين سفر مي‌تواند منجر به تبادلات بسيار خوبي در راستاي مسائل فرهنگي، ديني، اسلامي، سياسي ، اقتصادي شود.

عضو کميسيون امنيت‌ملي با اشاره به پيروزي ملت مصر و روي کار آمدن دولت اسلامگرا در اين کشور، اظهار داشت: ايجاد ارتباطات اقتصادي بين دولت‌هاي ايران و مصر اهميت بسياري دارد و اميدواريم که با تشکيل کارگروه‌هاي مختلف اقدامات بسيار موثري در بحث رونق مبادلات فرهنگي، سياسي، اقتصادي و غيره بين جمهوري اسلامي ايران و مصر انجام پذيرد.

نماينده مردم اراک و کميجان با بيان اينکه مشترکات بسيار زيادي از دير باز بين جمهوري اسلامي ايران و مصر وجود داشته گفت: متاسفانه وجود رژيم طاغوت در ايران در 33 گذشته و دولت ديکتاتور و مستبد حسني‌مبارک در مصر سبب شد که مبادلات اقتصادي و فرهنگي بين اين دو کشور کمرنگ شود که اميدواريم با رويکرد اخيري که در مصر شکل گرفته است دو کشور بتوانند سطح ارتباطاتشان را به بالاترين سطح برسانند.

عضو کميسيون امنيت‌ملي با اشاره به ديدگاهي که دولت مصر در خصوص مسائل فلسطين دارد و فلسطين را پاره‌تن اسلام مي‌داند، گفت: صهيونيست‌ها از ابتداي جنبش بيداري اسلامي در مصر نگران بودند که پيروزي انقلاب مردم اين کشور، قاهره را به تهران نزديک کند و به همين دليل تمام تلاش خود را کردند تا مصر جديد ارتباطي با ايران برقرار نکند لذا شرکت محمد مرسي در اجلاس غير متعهدها خط بطلاني بر تلاش‌هاي رژيم صهيونيستي است و خواب‌هاي  اين رژيم اشغالگر را آشفته مي‌كند.

انتهاي پيام/ب2
برچسب ها: مصر ، ایران ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار