سخنگوی ستاد شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها از قطعی شدن حضور نزدیک به 100 کشور در این اجلاس تاکنون خبر داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، فرقانی در دومین نشست خبری شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها افزود: از این تعداد 41 کشور در عالی‌ ترین سطح شرکت می‌کنند به گونه‌ای 35 کشور در سطح سران، پنج کشور در سطح معاون اول و معاون رئیس جمهور و یک هیات نیز رئیس مجلس خواهد بود.

وی با بیان اینکه این آمار بر اساس اعلام آمادگی رسمی کشورهاست گفت:‌ اعلام آمادگی کشورها ادامه دارد و تا روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت اما تا زمانی که نامه رسمی از کشورهای مدعو دریافت نکنیم نمی‌توان اعلام رسمی کرد.

وی با بیان اینکه کار محتوایی اجلاس شانزدهم در وزارت امور خارجه صورت می گیرد ، افزود: اجلاس دو بسته محتوایی دارد که یک بسته مربوط به سند اجلاس و دیگری بیانیه‌ تهران است.

سخنگوی ستاد شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها با بیان اینکه سند این اجلاس را دفتر هماهنگی‌های جنبش در نیویورک آماده و به تهران منتقل کرده است، گفت: وزارت امور خارجه در حال تهیه و تصویب کامل این سند برای اجلاس شانزدهم است تا به تصویب نهایی اجلاس وزرا و سران برسد.

فرقانی افزود: سند شامل 688 پاراگراف و سه ضمیمه و در مجموع در 166 صفحه تنظیم شده است.

وی اضافه کرد: در سه ضمیمه نیز فهرست کشورهای عضو اصول بنیادین جنبش در 10 برگ و نقش جنبش در سیاست بین‌المللی در شرایط کنونی آمده است.

سخنگوی ستاد شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها درباره بیانیه اجلاس نیز گفت:‌ این بیانیه را جمهوری اسلامی ایران تهیه و به اجلاس ارایه خواهد کرد که پس از تصویب نهایی در اجلاس سران منتشر خواهد شد.

فرقانی از تشکیل سه کمیته در جلسات کارشناسان ارشد اجلاس خبر داد و افزود:‌ هر سه کمیته جداگانه به ریاست کوبا، مصر و فلسطین تشکیل خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جنبش غیرمتعهدها از عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل حمایت خواهد کرد،گفت: کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها بارها حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده‌ اند و در صورت طرح چنین پیشنهادی از عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل متحد حمایت خواهند کرد.

فرقاني افزود: ‌در كنفرانس خبري قبلي اعلام كرديم كه آقاي بان‌كي‌مون در اجلاس شركت مي‌كنند و در پي اين موضوع فشارهاي سياسي از سوي برخي از دشمنان كه سياست خصمانه عليه جمهوري اسلامي ايران دارند به ايشان وارد شد كه در تهران حضور پيدا نكنند و حتي با ايشان تماس تلفني برقرار كردند كه ايشان را از حضور در اجلاس تهران منصرف كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فرقانی ، اجلاس ، عدم تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار