سخنگوي ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد، با تأکید بر اهميت اين اجلاس، از حضور بیشتر کشورهای عربی در این اجلاس خبر داد.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، "محمد رضا فرقاني" در مصاحبه با این شبکه اظهار داشت: بحران هاي مختلف در منطقه و جهان باعث شده است كه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گام بزرگي براي ايران و اين جنبش و كشورهاي جهان در راستاي بررسي و ارزيابي وضعيت جهان به شمار آيد.
 
وی افزود: اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با حضور بيش از يكصد كشور از اعضاي اين جنبش برگزار مي شود. از سوي ديگر سازمان ها و نهادهاي بين المللي ديگر و ناظران در اين اجلاس شركت خواهند كرد، و اين نشست بيشترين حضور از سوي هيأت هاي بين المللي و كشورهاي خارجي در ايران به شمار مي آيد.
 
فرقانی ادامه داد: جنبش عدم تعهد دومين سازمان بين الملل بزرگ در جهان از نظر تعداد اعضا است، و برگزاري اين نشست در تهران نشان دهنده ديپلماسي و سياست خارجي فعال ايران است كه براساس سياست مسالمت آميز و احترام به اصل حاكميت كشورها استوار است.
 
محمد رضا فرقاني خاطرنشان کرد: اجلاس سران جنبش عدم تعهد براي اولين بار در ايران به عنوان يكي از اعضاي مهم و تأثيرگذار اين سازمان در منطقه برگزار مي شود، و مواضع جمهوري اسلامي ايران درباره قضاياي بين المللي براساس اصول اساسي فعاليت سياسي و ديپلماتيك جنبش عدم تعهد استوار است؛ و اين امر زمينه را براي ايفاي نقش فعالتر اين نهاد بين المللي در سطح جهان ايفا مي كند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار