شماري از مردم در کانادا عليه نظام رفاه کودکان تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، شماري از حاميان حقوق کودکان با تجمع در برابر دادگاه کالگري کانادا خواستار اصلاح سياستهاي دولت براي رفاه کودکان شدند. تظاهرکنندگان مي گويند در نظام فعلي رفاهي براي کودکان، حقوق کودکان ضايع مي شود و سلامتشان به خطر مي افتد. در نظام فعلي آزادي عمل و اختيارات بيش از حدي به پرستاران کودکان ، مهد کودکها و مراکز نگهداري از کودکان داده شده است و همين اختيارات سبب شده است تا کودکان در موارد متعدد هدف بدرفتاري و آزار و اذيت مربيان و پرستاران قرار گيرند که در مواردي باعث مرگ کودک شده است. نظام رفاهي کودکان در کانادا موسوم به آلبرتا  سابقه بد و تاريکي دارد. از جمله برنامه هايي که زماني در چارچوب نظام آلبرتا استفاده مي شد، عقيم سازي قانوني مردم بود که در سال هزار و نهصد و هفتاد و دو اجرا مي شد. معترضان مي گويند اين نظام وحشگيري خود را همچنان حفظ کرده است و اين بار قربانيان آن آسيب پذيرترين قشر جامعه يعني کودکان هستند.   
يکي از تظاهرکنندگان گفت ما بايد از کودکان خود در برابر برنامه هاي دولت که زندگي و سلامت کودکان را به خطر مي اندازد، محافظت کنيم.
مطالعات يکي از دانشگاههاي انگليس نشان مي دهد کودکان در کانادا که تحت نظام رفاهي آلبرتو قرار مي گيرند از نظر استانداردهاي سلامت بسيار ضعيفتر از ديگر کشورهاي صنعتي هستند.
الفردين پلورد عضو انجمن حمايت از کودکان در کانادا گفت از نظر دولت فرانسه و نظام  آلبرتا، کودکان همانند کالا هستند و مسئولان دولت و نظام آلبرتا به جاي رفاه کودکان به فکر سود سهامداران خود هستند.
برچسب ها: کانادا ، تظاهرات ، رفاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار