نخستین کشتی تجاری بندر چند منظوره آستارا در هفته دولت امسال پهلو می گیرد

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: احداث بندر چند منظوره آستارا از مصوبات ارزشمند سفر دور نخست سفر هیئت دولت به گیلان است که عملیات اجرایی ساخت آن از سال 88 آغاز شد.

فرهاد منتصرکوهساری افزود: این بندر در مزایده با حضور 13 شرکت فعال در یک قرارداد 40 ساله به شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه (برنده مزایده) در 29 اسفند سال 87 تحویل شد و از همان ابتدا اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سال همت و کار مضاعف با هدف توسعه پایدار با بهره‌مندی از کارشناسان مجرب و کارآزموده بومی برای اعتمادسازی از حمایت و پشتوانه دولت کریمه کار خود را به صورت شبانه‌روزی آغاز کرد.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، میزان سرمایه‌گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در پروژه‌ در حال اجرای بندر چند منظوره آستارا در یک سال اخیر را 1530 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: این مهم از افتخارات کسب شده برای رسیدن به چشم‌انداز بوده که در تاریخ فعالیت‌های این اداره کل بی‌نظیر است.

وی با تصریح بر اینکه ظرفیت واقعی این بندر سالانه 2.5 میلیون تن و ظرفیت اسمی آن 3.5 میلیون تن است، خاطرنشان کرد: این بندر می‌تواند برای کالای عمومی و سوختی و مسافری خدمات ارائه کند.

منتصرکوهساری، مساحت این بندر را 55 هکتار اعلام و تصریح کرد: از طریق بندر تجاری آستارا به صورت مستقیم برای 250 نفر و غیرمستقیم 2 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گفته این مسئول میزان سرمایه‌گذاری در این بندر 400 میلیارد ریال است که از منابع سازمان بنادر و بخش خصوصی تامین می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه بندر آستارا در دو فاز و به مدت پنج سال آماده بهره‌برداری می‌شود، متذکر شد: فاز نخست آن شامل احداث یک پست اسکله به طول 130 متر و آماده‌سازی محوطه به مساحت حدود سه هکتار برای بارانداز کالا است.

وی، اصلاح موج‌شکن‌های شمالی و جنوبی و انجام لایروبی و نصب باسکول‌ها، محصور کردن محوطه، نصب تجهیزات ناوبری، مرکز مخابرات، ساخت اسکله برای مرزبانی، نیروی دریایی و تامین تجهیزات، خرید برق فشار قوی و نصب تاورهای روشنایی و اجرای تاسیسات را از دیگر تاسیسات پیش بینی شده برای بندر آستارا است ./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.