مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی از شناسایی ۲۲ فرصت سرمایه‌گذاری جدید در این استان خبر داد.

سعید ملااسماعیلی افزود: باتوجه به اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی و تامین منابع مالی مورد نیاز سرمایه‌گذاری، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی طبق مفاد قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذیربط از ابتدای سال ۱۴۰۲ اقدام به شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های مختلف اقتصادی کرد که در ابتدا جهت اجرای این پروژه به بخش دولتی و خصوصی فراخوان داده شد که پس از بررسی‌های به عمل آمده شروع طرح با همکاری دانشگاه صنعتی اراک آغاز شد.

وی ادامه داد: تعداد ۴۲ عنوان فرصت سرمایه‌گذاری با برگزاری جلسات کارشناسی و مدیریتی با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه در استان شناسایی شد با بررسی‌های انجام شده تعداد ۲۶ عنوان فرصت سرمایه‌گذاری مورد مطالعه امکان سنجی قرار گرفت و به سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ارایه شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: تعداد ۲۲ عنوان فرصت سرمایه گذاری مورد تایید نهایی قرار گرفت و از بهار سال جاری این فرصت‌ها در دسترس عموم قرار گرفته‌است.

وی افزود: ۱۰ طرح از مجموع این طرح‌ها در بخش گردشگری، ۹ طرح در بخش خدمات، ۲ طرح در بخش صنعت و یک طرح در بخش کشاورزی است.

ملااسماعیلی گفت: نمایشگاه گل و گیاهان محلات، پارک پرواز شهر جدید امیرکبیر، پارک هیجان شهر جدید امیرکبیر، بازار بزرگ ایرانی اسلامی شهر مهاجران، گردشگری شهر مهاجران و مجموعه تفریحی و گردشگری غار چال نخجیر از جمله این فرصت‌ها است.

وی ادامه داد: ساخت هواپیمای فوق سبک ۲ نفره اراک، توسعه گردشگری سد الغدیر، دهکده گردشگری سد کمال صالح، مجموعه تفریحی ورزشی کوثر، نمایشگاه و فروشگاه گل و گیاهان دارویی و نمایشگاه دایمی صنعت ساختمان اراک از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی شده در استان مرکزی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اضافه کرد: شهرک مبل و روشنایی، شهرک فرش، شهرک لوازم خانگی، مجموعه تفریحی، رفاهی و گردشگری دره گردو، مجموعه تفریحی، رفاهی و گردشگری شهید باهنر، نمایشگاه مبلمان سمقاور و سیتی سنتر اراک، مجموعه گردشگری خنجین، شیشه‌های ضدحریق و گلخانه هیدروپونیک با سیستم ان اف تی از دیگر فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری جدید در این استان است.

ملااسماعیلی یاد آور شد: استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته و از شمال به تهران و قزوین، از غرب به همدان، از جنوب به اصفهان و لرستان و از شرق به قم و اصفهان محدود است.

وی افزود: استان مرکزی با موقعیت‌های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب‌های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی‌های اقتصادی مناسبب برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به معاونت اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی به آدرس اراک- بلوار قدس- کوی گلستان-گلستان ۳ مراجعه یا با شماره ۰۸۶۳۳۴۰۸۲۸۴ تماس حاصل کنند.

برچسب ها: فرصت ، سرمایه گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
جذب سرمایه گذار برای احداث آزادراه اراک قم در اولویت قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
جذب سرمایه گذار برای توسعه گردشگری لازم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
امیدوارم این فرصت های سرمایه گذاری به شکل آنلاین در اختیار عموم مردم قرار گیرد
آخرین اخبار