دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از دستگیری ١٠ نفر از کارشناسان مجازی گمرکات کرمان به اتهام ارتشاء و مشارکت در قاچاق کالا خبر داد.

 مهدی بخشی روز یکشنبه در تشریح جزییات دستگیری ١٠ نفر از کارشناسان مجازی گمرکات کرمان به اتهام ارتشاء و مشارکت در قاچاق کالا افزود: به دنبال گزارش مراجع نظارتی مبنی بر وجود شبکه ارتشاء در کارشناسی مجازی گمرکات کرمان با کار اطلاعاتی شبانه‌روزی در راستای مبارزه با قاچاق کالا، تعداد ١٠ نفر از کارشناسان مجازی اداره مذکور به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته با همکاران خود و افرادی تحت عنوان ترخیص‌کار، کارچاق‌کن و صاحب کالا در استان‌های دیگر در ارتباط و به اتهام ارتشاء، معاونت در ارتشاء و مشارکت در قاچاق کالا گمرکی به صورت سازمان یافته دستگیر شدند.

وی بیان کرد: متهمان به دلیل مواردی، چون کم‌اظهاری در ارزش با فاکتور‌های غیرواقعی، وزن کالا، کیفیت استاندارد، بهداشت و ... با مالک کالا تماس گرفته و طی بررسی ‎های به عمل آمده مشخص شد از طریق تبانی و اخذ رشوه، موارد اظهارنامه را در سیستم تأئید و اظهارنظر کارشناسی خلاف واقع نموده و موجب تضییع حقوق دولت شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با تاکید بر ضرورت شناسایی و استرداد تمامی مبالغی که متخلفان با ایجاد سوء جریان‌ها به صورت نامشروع دریافت کرده اند، ادامه داد: در بازرسی‌های انجام شده حسب گزارش مراجع انتظامی، مبالغی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در قالب وجه نقد از متهمان کشف و کیفرخواست آنها صادر شده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های پرسنل سختکوش قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان به منظور سالم‌سازی فرایند گمرگات استان و رویکرد حفاظتی و صیانتی از طریق برخورد‌های قضایی قاطع و بازدارنده و همچنین ضمن هشدار به متخلفان وابسته به دستگاه‌های اداری استان اظهارداشت: دستگاه قضا در برخورد با تخلفات و تضییع حقوق مردم به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و لازم است مدیران دستگاه‌های اداری نظارت لازم را بر مجموعه‌های تحت امر خود داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار