با رونمایی از پوستر یازدهمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در کرمان، این کنگره آغاز به کار کرد.

نشست خبری یازدهمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.  
احمد امیری خراسانی، دبیر علمی یازدهمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در کرمان با اشاره به اینکه مقاومت با خلقت انسان شروع می‌شود و هر جا ظلمی باشد افرادی در مقابل ظلم اینها قیام می‌کنند و این می‌شود مقاومت و وقتی که به نوشتار درآید، ادبیات پایداری می‌شود، گفت: ما چند مرحله ادبیات مقاومت داریم اول از آغاز خلقت تا قبل از انقلاب، انقلاب تا جنگ تحمیلی، دوران دفاع مقدس و یک دوره هم الآن با مقاومتی که در سطح جهان وجود دارد.

وی با اشاره به ادبیات عرفانی افزود: در ادبیات عرفانی هم مبارزه با پلشتی‌ها و زشتی‌ها مطرح است. امیری خراسانی با اشاره به اینکه اوایل سال ۱۳۸۳ انجمنی تشکیل شد تحت عنوان انجمن ادبی دفاع مقدس در کرمان راه اندازی شد، بیان کرد: دو بال اجرایی و عملی در بنیاد حفظ نشر آثار و دانشگاه باهنر شکل گرفت.

وی تصریح کرد: ریشه تمام پایداری‌های ما در عاشورا و اتفاقاتی است که در مکه و مدینه است. دبیر علمی یازدهمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در کرمان افزود: برای اولین بار در کرمان گرایش ادبیات پایداری را در دانشگاه شهید باهنر راه اندازی شد و الآن بیش از ۴۰ دانشگاه گرایش پایداری را ایجاد کرد و به دنبال ارتقای این رشته به مقطع دکترا هستیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ادبیات پایداری هر ۲ سال یک بار بیان داشت: قرار است اردیبهشت ۱۴۰۴ یازدهمین دوره برگزار شود. امیری خراسانی گفت: محور کار محور پژوهشی است و کار‌های خوبی از جمله اندیشکده‌ای هم در تهران ایجاد کرده ایم.

وی تصریح کرد: ما هم اکنون در اوج ادبیات پایداری هستیم و باید اتفاقات غزه مظلوم هم مکتوب شود و به نسل‌های بعدی برسد.


دبیر علمی یازدهمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در کرمان با اشاره به اینکه هر کشوری به نوعی ادبیات پایداری دارد، افزود: تنها کشوری که در دنیا برای اولین بار توانسته است ادبیات پایداری قوم خود را از ابتدا در متون دانشگاهی ارائه دهد، ایران است.

سرهنگ مهدوی فرد، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه یازدهمین کنگره ادبیات پایداری امروز با رونمایی از پوستر کار خود را آغاز کرده است، گفت:تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۳ آماده پذیرش مقالات از سراسر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌ها قرار است در اسفند نتایج را اعلام کنیم، افزود: اردیبهشت ۱۴۰۴ کنگره یازدهم در دانشگاه شهید باهنر کرمان اجرا خواهد شد.

یازدهمین کنگره ادبیات پایداری در کرمان کلید خورد


سرهنگ مهدی فر نحوه ارسال آثار به ۳ روش ارسال را ایمیل دبیرخانه، شماره ایتا و سایت مقر ۴۱ عنوان کرد.

علی اصغر جعفری، معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در ارتباط ویدئوکنفرانسی با اشاره به قیام ۱۷ شهریور گفت: برگزاری کنگره علمی ادبیات پایداری، بعد از شهادت حاج قاسم در کرمان قرابت بیشتری پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه پایداری به معنی جنگ و جنگ طلبی نیست، بلکه پایداری، ایجاد ظرفیت برای صلح و ایجاد عدالت است و می‌تواند فرهنگ دوستی را تعمیق بدهد، گفت: اگر اندیشه و باور پایداری تعمیق پیدا کند به تحقق پایداری و صلح و بازدارندگی کمک می‌کند و پایداری طلایه دار فرهنگ و اندیشه پایداری است.

علی اصغر جعفری نزدیک‌ترین تجربه ادبیات پایداری را پایداری مردم غزه عنوان کرد و افزود: با ایستادگی شاهد از هم ریختگی و گسیختگی دولت اسرائیل هستیم.

وی بیان داشت: تنها راه مبارزه با دشمن، پایداری است، پایداری که بیشتر میدانی و اندیشه و فکری است. معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با اشاره به اینکه ما باید تلاش کنیم بخش بین الملل کنگره را فعال کنیم، گفت: دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی مرتبط نیز باید با کرمان مشارکت داشته باشند.

وی افزود: بایستی دبیرخانه به سمت نظریه علمی پایداری حرکت کنند و با بهره گیری از نخبگان جهانی در این حوزه نظریه داشته باشیم و مبنای علمی برای همه کسانی باشد که در این زمینه فعال هستند، باشد.

سردار امیریان، رئیس سازمان ادبیات تاریخ دفاع مقدس کشور نیز در این ارتباط با اشاره به علمی بودن کنگره ادبیات پایداری گفت: طی ۱۰ دوره بیش از هزار و ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.
همچنین در این مراسم از پوستر یازدهمین کنگره ملی ادبیات پایداری رونمایی و احکام دبیران علمی و اجرایی کنگره اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار