موکب ثاراللهیان کرمان با پشتیبانی سپاه ثارالله کرمان به منظور خدمات رسانی به زائران بارگاه رضوی فعال شد.

سرهنگ حمیدرضا حسینخانی معاون اجرایی سپاه ثارالله کرمان گفت: ایام پایانی ماه صفر جمعیت زیادی که اکثرا از قشر مستضعف جامعه می‌باشند از مقابل مجتمع ثارالله ابتدای خیابان وحدت به صورت پیاده به سمت حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و متاسفانه ایستگاه پذیرایی در این منطقه طبرسی بسیار محدود می‌باشد.

وی افزود: تصمیم گرفتیم با عنایت امام رئوف و مهربانی حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام این موکب را جهت خدمات رسانی به زائران بارگاه رضوی بامشارکت وکمک مردم راه اندازی نماییم؛ که امسال چهارمین سالی است که توفیق پیدا کردیم این موکب را راه اندازی نماییم.

معاون اجرایی سپاه ثارالله افزود:موکب ثاراللهیان وابسته به مجتمع آموزشی رفاهی ثارالله با همکاری قرارگاه جهادی شهدای خانوک و با پشتیبانی سپاه ثارالله کرمان به منظور خدمات رسانی به زائران بارگاه رضوی از روز اربعین تا پایان ماه صفر راه اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال قصد داریم همچون سال گذشته در کنار توزیع روزانه بیش از ۶۰۰۰ پرس غذای گرم مجموعه اسکان موقتی با ظرفیت حدود ۲۰۰۰ نفر با همکاری بنیاد کرامت و شهرداری منطقه ثامن و هیئت باب الحسین علیه السلام در محل چهارراه مقدم طبرسی راه اندازی کنیم.

 حسینخانی افزود: در این ایام آشپزخانه موقت با تمام امکانات مورد نیاز برای پخت روزانه بیش از ۶۰۰۰ پرس غذای گرم از تاریخ ۹ شهریور شروع به کار می‌کند. چایخانه موکب جنب مجمتع روزانه پذیرای هزاران زائر با توزیع غذای گرم و انواع دمونش ها، نوشیدنی ها، میان وعده مانند ساندویچ، میوه، کیک می‌باشد.

معاون اجرایی سپاه ثارالله ادامه داد: برای راه اندازی نانوایی موکب از خواهران گردان نانوای خانوک دعوت کردیم تا در این ایام نان سنتی خانوک طبخ  و در بین زائرین توزیع شود.

وی گفت:گردان نانوای خانوک متشکل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهر خانوک می‌باشند که از دوران دفاع مقدس تا به حال در عرصه‌های مختلف به صورت جهادی فعالیت می‌نمایند. واین اتخاب نام گردان نانوا برای این مجموعه به پیشنهاد سرداردل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شده است.

معاون اجرایی سپاه ثارالله تاکید کرد:این ماموریت و خدمت با حضور بیش از ۱۸۰ نفر از بسیجیان جهادی قرارگاه جهادی شهدای خانوک و کارکنان مجتمع آموزشی رفاهی ثارالله به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود.

برچسب ها: موکب ، بارگاه رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار