بخشدار بافت گفت: آتش سوزی درخت گردوی کهنسال حدود یک هزار ساله در منطقه آواسک گوغر از توابع بافت امروز با تلاش تیم های امدادی مهار شد.

سعید کریم زاده گفت: سرنشینان ۲ خودروی گردشگر حین حضور در منطقه بکر و خوش آب و هوای گوغر بافت، اقدام به روشن کردن آتش در مجاورت یک درخت گردوی کهنسال می کنند که این اقدام موجب سرایت آتش به این درخت می شود.

وی بیان داشت: آتش سوزی با تلاش آتش نشانان مهار شد، اما باقی مانده آتش در قسمتی از بدنه درخت امروز دوباره شعله ور شد.

بخشدار مرکزی بافت با بیان اینکه یک شاخه درخت در آتش سوخته و از بین رفته است، بیان داشت: به احتمال فراوان می توان اصل این درخت گردو کهنسال را حفظ کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا این درخت ثبت ملی شده است؟ گفت: تعدادی از درختان این ناحیه ثبت ملی شده است و از آن ها حفاظت می شود.

کریم زاده در ادامه به مردم و گردشگران توصیه کرد: ضمن رعایت اصول ایمنی در کنار منابع طبیعی و درختان کهنسال اقدام به ایجاد آتش نکنند، زیرا باید ضمن حفاظت از این درختان کهنسال، این میراث را برای آیندگان حفظ کنیم.

علی نجفی‌نژاد، مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافت نیز گفت: تعدادی از درختان کهنسال منطقه دهستان گوغر شهرستان بافت با عمر حدود یک هزار سال ، در فهرست آثار ملی ثبت شده اند.

فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که وقوع آتش سوزی در یک درخت گردو کهنسال در شهرستان بافت را نشان می دهد.

شهرستان بافت در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا 

برچسب ها: آتش سوزی ، ثبت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار