رئیس اداره منابع طبیعی زرند گفت: مامورین پاسگاه منابع طبیعی از برداشت غیر مجاز شن و ماسه در منطقه حمیدیه جلوگیری کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند گفت: مامورین پاسگاه ویژه منابع طبیعی طی گشت زنی‌های مستمر در اراضی ملی از برداشت غیر مجاز شن و ماسه در منطقه حمیدیه جلوگیری کردند.

رضا مصلح رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند گفت: برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه بسته به حجم برداشت و روش آن، موجب تغییرات مورفولوژی، هیدرولیکی، محیط زیستی و اقتصادی می‌شود.

وی افزود: دامنه این تغییرات فقط محدود به محل استخراج نیست بلکه گاهی تا کیلومتر‌ها دورتر از محل برداشت، آثار مخرب آن مشاهده می‌شود. 


اثرات نامطلوب برداشت‌های بی رویه علاوه بر زمان دوره برداشت به دوره‌های زمان طولانی، حتی پس از خاتمه عملیات بهره برداری و نیز مکان‌های بالادست و پایین دست محدوده برداشت منتهی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند بیان داشت: مامورین پاسگاه ویژه منابع طبیعی طی گشت زنی‌های مستمر در اراضی ملی از برداشت غیر مجاز شن و ماسه در منطقه حمیدیه جلوگیری به عمل آوردند.

مصلح بیان داشت: حفاظت از منابع طبیعی، یک وظیفه همگانی است و مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان، گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... به صورت شبانه روزی اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

برچسب ها: منابع طبیعی ، گشت زنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار