میرحسینی با اشاره به آمادگی کرمان برای راه‌اندازی رشته خبرنگاری گفت: افراد از طریق پیامک به شماره ۰۹۱۳۸۴۲۲۴۷۴ نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

سیدرضا میرحسینی گفت: با توجه به خلاء مهم و بزرگ وجود رشته های تخصصی حوزه ارتباطات و رسانه به‌ویژه خبرنگاری در استان و نیاز اصحاب رسانه و روابط عمومی به سرفصل های این رشته، پیگیری‌های مختلفی در این زمینه با حمایت اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان صورت گرفت و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آمادگی خود را برای ایجاد رشته خبرنگاری، درصورتی که تعداد دانشجویان به حدنصاب برسد، اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در صورت استقبال علاقه مندان، رشته خبرنگاری با سرفصل های تخصصی ابتدا در مقطع کاردانی و سپس کارشناسی راه اندازی می شود، بنابراین علاقه مندان به شرکت در این دوره آموزشی تا ۱۵ مهرماه امسال نام خود را صرفا از طریق پیامک به شماره ۰۹۱۳۸۴۲۲۴۷۴ به خانه مطبوعات اعلام کنند تا برنامه ریزی عملیاتی برای راه اندازی این رشته در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات کرمان تصریح کرد: راه اندازی این رشته ظرفیت بسیار خوبی برای اهالی رسانه و نیز علاقه مندان عرصه روابط عمومی در استان است.

وی بیان کرد: بسیاری از اهالی رسانه و روابط عمومی استان در رشته های مختلف، حتی در مقاطع عالیه تحصیل کرده‌اند، اما پیشنهاد می شود با توجه به اشتغال در حرفه تخصصی رسانه ای، آموزش در این رشته ها مانند خبرنویسی و سایر سرفصل ها را نیز تجربه کنند، زیرا توسعه آموزش های کاربردی به توانمندسازی بیشتر رسانه ها کمک می‌کند.

مهارت افزایی اولویت خبرنگاران باشد

میرحسینی با اشاره به ضرورت ارائه مفاهیم آموزشی به صورت کاربردی، کارگاهی و عملیاتی با اهدف ارتقای مهارت های رسانه ای اهالی رسانه و روابط عمومی ها گفت: از جمله ویژگی های دانشگاه جامع، کاربردی بودن آموزش ها در کنار ویژگی های علمی آن ها است با این حال در خصوص رشته های تخصصی ارتباطات، در زمینه بهره گیری از ظرفیت مدرسان توانمند و باتجربه، برگزاری کارگاه های عملیاتی و نیز کاورزی در محیط های رسانه ای استان، هماهنگی هایی با این دانشگاه و برخی رسانه های معتبر استان به عمل آمده است تا افرادی که در رشته خبرنگاری مشغول به تحصیل می شوند، تنها فراگیر مفاهیم تئوری نباشند، بلکه مهارت‌افزایی مبتنی بر اصول کارشناسی نیز در اولویت باشد.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان در کنار مدرک دانشگاهی که اخذ می کنند، در خروجی کار رسانه و روابط عمومی نیز با قبل از تحصیل، وجوه تمایز متفاوتی در خود حس کنند و این مهم بتواند به اشتغال یا ارتقای شغلی بهتر آنان منجر شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات کرمان با بیان اینکه غیر از رشته خبرنویسی جای خالی سایر دروس مثل ارتباطات، روزنامه نگاری، مدیریت رسانه و غیره نیز در استان نیز احساس می شود، گفت: تحول در عرصه آموزش برای اهالی رسانه در همکاری با دستگاه های اجرایی متولی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار خانه مطبوعات قرار دارد و تلاش می شود به مرور و متناسب با ظرفیت ها و نیازها، برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی تلاش برای برگزاری کارگاه های آموزشی کوتاه‌مدت مهارت‌پایه در سرفصل های مختلف رسانه ای و نیز اقدام برای راه اندازی شعبه استانی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرمان را از جمله این اقدامات برشمرد و افزود: پیگیری های استانی و ملی این رخدادها شروع شده و در صورت حصول قطعی نتیجه، موارد اطلاع رسانی خواهد شد.

میرحسینی با بیان اینکه اعضای خانه مطبوعات استان از اهالی حرفه ای رسانه ای کشور به شمار می روند و خروجی های رسانه ای آنان نیز گویای همین امر است، تصریح کرد: در عین حال همین اهالی رسانه بر توانمندسازی و مهارت افزایی خود، تاکید فراوان دارند و ارائه آموزش های برنامه محور و عملیاتی همواره مورد مطالبه آنان بوده است که تلاش داریم با بهره گیری از ظرفیت استان و کشور در این زمینه گام هایی برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.