مردم ژاپن فردا تظاهرات گسترده ضدآمريکايي برپامي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سي سي تي وي ، لئون پانتا وزير دفاع آمريکا اعلام کرد  عمليات رزمايش هوايي با استفاده از هواپيماهاي اوسپري در جزيره اوکيناوا براي ارزيابي مجدد مسائل امنيتي به تاخير مي افتد. قرار است ناوگاني از اين هواپيماي ترکيبي در ماه اکتبر در پايگاه هوايي آمريکا دراين جزيره استقرار پيدا کند. به گفته لئون پانتا اين عمليات زماني شروع خواهد شد که دولت ژاپن متقاعد شود اين هواپيماي جديد امن است.
سقوط دو فروند هواپيماي اوسپري در ماههاي اخير در ايالت فلوريدا آمريکا و مغرب سبب نگراني مقامات ژاپن شده است. وزارت دفاع آمريکا، پنتاگون در حال تنظيم گزارشي درباره علت سقوط اين دو هواپيما براي ارائه به دولت ژاپن است تا اطمينان خاطر توکيو را به دست بياورد. وزير دفاع ژاپن در سفر اخيرش به آمريکا ، سوار يکي از اين هواپيماها شد تا از نزديک با آن آشنا شود. قرار است مردم ژاپن فردا در اعتراض به استقرار اين هواپيماهاي آمريکايي در کشورشان ، تظاهرات گسترده اي برپا کنند. البته تظاهرات جزيره اوکيناوا که کانون اصلي اين اعتراضها است به علت وزش طوفان لغو شده است. اما تظاهرات در پنج شهر بزرگ ژاپن برپا خواهد شد.
مردم ژاپن مي گويند کشورشان نبايد آزمايشگاهي براي اين هواپيماهاي جديد آمريکايي باشد. اگر دولت ژاپن بخواهد مجوز استقرار اين هواپيماهاي آمريکايي را بدهد بدون آنکه درباره وضع امنيتي آن ارزيابي هاي لازم انجام نشود، با مشکل جدي و ادامه تظاهرات گسترده مردمي مواجه خواهد شد.
برچسب ها: آمریکا ، تظاهرات ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار