سيل در چين ، نيم ميليون نفر را از خانه هايشان بيرون راند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي سي تي وي ؛ وزش دو طوفان سهمگين دريايي در مناطق ساحلي شرقي چين ادامه دارد. وزش اين طوفان سهمگين با بارش سنگين باران سبب جاري شدن سيل در اين مناطق شده است. حتي مناطق غيرساحلي چين نيز دستخوش اين سيل شده است.

بارش شديد باران و سيل به استان جيانگسو ، شادونگ ، ژي جيانگ و فوجيان خسارتهاي زيادي وارد کرده است. اين براي نخستين بار در نيم قرن گذشته است که طوفان سهمگين دريايي در استان جيانگسو اتفاق مي افتد. طوفان سهمگين سائولا روز گذشته به تايوان رسيد و با گذشتن از تنگه تايوان به استان فوجيان رسيد. سيل در اين مناطق در  تايوان تاکنون شش کشته و شانزده زخمي برجاي گذاشته است. هنوز آمار دقيقي از کشته هاي طوفان در داخل چين گزارش نشده است.

 درمجموع، اين دو طوفان سبب شده است حدود 549 هزار نفر از ساکنان مناطق سيل و طوفان زده تخليه شوند. در چند روز گذشته بيش از يک و نيم متر باران در اين مناطق باريده است. اين بارندگي شديد سبب جاري شدن سيل شده که زندگي مردم را فلج کرده است. بخشهايي از روستاهاي واقع در مناطق کوهستاني تايوان به علت سيل و رانش گل و لاي ناشي از آن کاملا نابود و از نقشه محو شده است. باآنکه سيل و طوفان در تايوان تازگي ندارد، خسارتهاي اين سيل بي سابقه است.

خيابانهاي تايوان يا مملو از سيلاب و يا مملو از گل و لاي است. بخشهاي سيل زده تايوان با فرار ساکنان آن به شهر ارواح تبديل شده است. صدها اصله درخت و دکل برق در مناطق سيل زده چين فرو افتاده است. ادارات در تايوان تعطيل شده است.

برچسب ها: سیل ، چین ، آواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار