ديلي ميل اعلام کرد بازيافت غير قانوني اعضاي بدن انسان ها که يک شرکت آمريکايي و بيمارستاني نظامي در بلژيک ، از عمده ترين خريداران آن هاست، عامل گسترش بيماري هاي خطرناک همچون هپاتيت و ايدز در جهان به شمار مي رود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  ديلي ميل ؛ اين روزنامه با انتشار گزارش موسسه بين المللي خبرنگاران بازرس اعلام کرد مقامات اوکراين چندي پيش ، در يک ميني بوس داراي دستگاه هاي سردکننده، استخوان و بافت هاي انساني يافتند و پس از جستجوي بيش تر، اعضاي بدن مردگان را نيز به همراه گزارش هاي نمونه برداري و کالبد شکافي، به زبان انگليسي، پيدا کردند.

پس از بررسي ماموران ، مشخص شد اين اعضاي انساني، به دستور يک شبکه بين المللي تهيه و توزيع اعضاي بدن مردگان ، بدون اجازه قبلي از متوفي و يا بستگان وي، براي استفاده در ديگر کشورهاي جهان، از اجساد ربوده شده است.

اين اعضا با اهداف گوناگون از قبيل کاشت دندان، رفع چين و چروک صورت و درمان بيماري ها در کشورهاي جهان توزيع مي شد.

پيگيري موسسه بين المللي خبرنگاران بازرس در يازده کشور نشان داد اعضاي اجساد در کشورهاي گوناگون از قبيل لاتويا، اسلوواني، مجارستان، استوني، جمهوري چک، زلاندنو، استراليا، سوئيس، بلژيک، آمريکا، تايلند، چين، اتحاديه اروپا، روسيه، کره جنوبي، آلمان، کره جنوبي، مکزيک، آفريقاي جنوبي، رد و بدل مي شود.

بهاي هر جسد در حال حاضر به ده هزار دلار رسيده است و افراد و شرکت هاي دست اندرکار بازيافت اجساد، پس از بيرون آوردن اعضاي بدن مردگان با برچسب محصولات کشورهايي همچون بلژيک، آن ها را به سادگي روانه بازارهاي آمريکا و اروپا مي کنند.

اين بازرگاني غير اخلاقي به گونه اي در جهان رواج يافته است که شماري از کارشناسان بهداشت پيشنهاد کرده اند بر روي بسته بندي اعضاي جسد مردگان نيز رمزينه (بارکد) الصاق شود تا بتوان بافت هاي انساني را نيز رديابي و از سلامت آن ها اطمينان حاصل کرد.

بيمارستان نظامي آستريد در بروکسل و شرکت آمريکايي آر تي آي- بيولوژيکس که در فلوريداست، از مشتريان اصلي اين اعضاي انساني بوده اند. شرکت آر تي آي- بيولوژيکس، اعضاي اجساد را در زمينه هاي گوناگوني همانند کاشت دندان و رفع چين و چروک صورت، مورد استفاده قرار مي دهد.

براساس اين گزارش با اين که نگراني از احتمال گسترش بيماري هاي خطرناک همچون هپاتيت و ايدز در اين مسير جدي است، اعضاي بدن مردگان در مواردي همچون نابينايي، با پيوند قرنيه، ناتواني در راه رفتن، از طريق بازيافت زردپي و پيوند رباط عضلاني در تعمير زانو نيز مورد استفاده است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار